کد خبر: ۳۳۷۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲

بیانیه شماره یک شورای عالی اصلاح طلبان صادر شد

اولین بیانیه شورای عالی اصلاح طلبان در ارتباط با دهمین دوره انتخابات مجلس و اتحاد اصلاح طلبان صادر شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

بیانیه شماره 1

شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان

سلام اصلاحات به ایران سربلند

از تفاوت آراء، دیدگاه‌ها و روش‌ها عبور کرد‌ه‌ایم، تا فصلی تازه و سرشار از امید و نشاط را همراه با عموم هم‌میهنان پدید آورده، دوباره آغاز کنیم. جریان اصلاح‌طلبی با امید به بهبود، توسعه و پیشرفت کشور آغاز شده و تداوم آن جز با همراهی و حمایت همه ایرانیان میسر نبوده و نیست. اینک فصل جدیدی برای رویش دوباره است. خردمندان باید نقش¬آفرینان این عرصه باشند. حرکت گسترده اندیشمندان، خردورزان، علاقه‌مندان و دلسوزان کشور، در جهت مشارکتی فعال، گسترده و توام با آرامش در همه عرصه‌های مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بارقه درخشان امیدی است که پیام‌آور تشکیل مجالسی در طراز ملت بزرگ ایران اسلامی است.

شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حاصل اجماع احزاب، شخصیت‌ها و علاقه‌مندان به گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی، بر این باور است که:

1- دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انتخاباتی بر پایه عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا و قانون‌گرایی و در راستای تنش‌زدایی، اعتمادسازی داخلی و بین‌المللی، گفتگو، مشارکت، برابری جنسیتی، جوان‌باوری، تامین امنیت همه‌جانبه و تقویت همه ابعاد مردم‌سالاری به‌ویژه ایجاد رونق اقتصادی و تامین معیشت همه مردم باشد. چنین انتخاباتی می‌تواند با تقویت و تحکیم مبانی نظام و جایگاه والای رهبری آن، به توسعه و تعالی جامعه، رشد اقتصادی و توسعه پایدار کمک کند و زمینه‌ساز تحقق همه اصول قانون‌ اساسی و مردم سالاری دینی شود.

2- رمز پیروزی و اصلاح امور، مشارکت حداکثری همه مردم اندیشمند، توسعه‌خواه و فعال در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های داخلی و خارجی، در تعیین سرنوشت خویش است.

3- مشارکت حداکثری، ضامن افزایش سرمایه و رفاه اجتماعی، اقتدار، وحدت و امنیت ملی است.

4- مجلس شورای اسلامی به‌عنوان بالاترین نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، کارکردی اساسی و حیاتی دارد. برگزیدن نمایندگانی متناسب با این جایگاه، تکلیف تاریخی، حساس و تعیین‌کننده است که نه تنها بر روند تحولات داخلی، بلکه روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

5- حضور مقتدرانه و هوشیارانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 برای تعیین سرنوشت خود، با حماسه‌ای دیگر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند 1394 تکمیل خواهد شد.

همه دستگاههای حاکمیتی مسئول برگزاری انتخابات، باید در جهت حفظ و افزایش اعتماد عمومی، وحدت و یکپارچگی ملی و تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، با آماده سازی زمینه‌های مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور، تنها بر اساس مستندات قانونی به بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات بپردازند، تا شاهد انتخاباتی باشکوه و قانونمند باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین