کد خبر: ۳۳۷۸۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

آخرین اخبار از ثبت‌نام کاندیداهای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استانها

ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از روز 26 آذرماه شروع شده تا پایان هفته هم ادامه دارد. در چند روز گذشته کاندیداهای زیادی از سراسر کشور برای حضور در این مجالس ثبت نام کردند و این روند تا زمان مقرر ادامه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در این گزارش آمده است.

ثبت‌نام 19 نفر برای کرسی‌های پنجگانه انتخابات مجالس شورای‌اسلامی و خبرگان‌رهبری در سمنان

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از ثبت‌نام 15 نفر تا اول وقت اداری امروز 30 آذرماه سومین روز ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان خبر داد.

محمدرضا میرزایی از ثبت‌نام 19 نفر برای کرسی‌های پنجگانه انتخابات مجلسین شورای‌اسلامی و خبرگان‌رهبری در استان سمنان، خبر داد و گفت: تعداد ثبت‌نام کنندگان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه 5 نفر، شاهرود و میامی 5 نفر، دامغان 4 نفر و گرمسار و آرادان نیز 1 نفر تا پایان وقت اداری روز یک شنبه بوده است و همه ثبت نام کنندگان نیز مرد بودند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان هم‌چنین از ثبت‌نام چهار نفر برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان تا پایان وقت اداری روز یک شنبه خبر داد و گفت: از این تعداد 3 نفر در حوزه انتخابیه سمنان و یک نفر نیز در تهران برای این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند.

استان سمنان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای چهار نماینده و در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز دارای یک نماینده است.

امام جمعه اسبق اردکان از یزد کاندیدای انتخابات خبرگان شد

آیت‌الله "عبدالحسین دیداری" امام جمعه اسبق اردکان امروز سی‌ام آذرماه با حضور در ستاد انتخابات یزد به عنوان نخستین نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان یزد ثبت‎‎نام کرد.

گفته می‌شود؛ آیت الله دیداری به دنبال پذیرش دعوت جمعی از یزدی‌ها و اردکانی‌های مقیم قم پای به عرصه رقابت انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری گذاشته است.

 از مجموع 14 داوطلب ثبت نام شده استان یزد برای مجلس دهم در روز دوم ثبت‎‎نام، چهار نفر از حوزه انتخابیه یزد، دو نفر از حوزه انتخابیه تفت و هشت نفر نیز از حوزه انتخابیه مهریز هستند.

تعداد داوطلبان ثبت‌نامی مجلس خبرگان در چهارمحال و بختیاری به هفت نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان چهارمین روز از زمان نام نویسی مجلس خبرگان رهبری، تعداد داوطلبان ثبت نامی استان به هفت نفر رسید.

خدابخش مرادی اظهار کرد: در چهارمین روز از زمان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه داوطلب برای کاندیداتوری در استان از طریق حضور در فرمانداری شهرستان شهرکرد ثبت نام خود را انجام داد.

وی افزود: در روز نخست نام‌نویسی دو داوطلب از طریق حضور در فرمانداری شهرستان شهرکرد، در روز دوم هم یک داوطلب از طریق حضور در ستاد انتخابات کشور و در روز سوم نیز یک نفر آمادگی خود را برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از چهارمحال و بختیاری اعلام کرده بودند.

مرادی تاکید کرد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری تا دوم دی ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: داوطلبان در استان می‌توانند با مراجعه به فرمانداری شهرستان شهرکرد نسبت به نام نویسی برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اقدام کنند.

از چهارمحال و بختیاری یک نفر به مجلس خبرگان رهبری راه می‌یابد.

تعداد داوطلبان ثبت‌نامی مجلس خبرگان در استان به هفت نفر رسید

ثبت‎نام 2 تن از بانوان قمی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرماندار قم گفت: از میان افراد ثبت‎نام کننده در مجلس شورای اسلامی 2 تن از بانوان استان قم ثبت نام کرده‎اند.

درباره آخرین آمار ثبت نامی قم عنوان کرد: روز گذشته برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعا از 20 نفر ثبت‎نام به عمل آمد که دو نفر از آنها را بانوان بودند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در حوزه ثبت‎نام از کاندیداهای مجلس خبرگان که به نیابت از وزارت کشور ابلاغ شده بود برای سایر استان‌ها ثبت نام به عمل آمد و در حوزه استحفاظی قم 7 نفر ثبت نام کردند.

سیار عنوان کرد: در مجموع تا آخر وقت دیروز 38 نفر برای سایر استان‎ها در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‎اند.

ثبت‌نام ۷ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان ۶۳ نفر داوطلب انتخابات مجلس هستند

از شروع ثبت‎نام کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا امروز، ۳۰ آذرماه ۷۰ نفر در استان لرستان ثبت‌ نام کرده‌اند.

نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری عبارتند از: آیت‌الله هاشم نیازی خرم‌آبادی، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، آیت‌الله سید علی‌نقی شاهرخی و حجت‌الاسلام احمد مبلغی و حجت‌الاسلام محمودی، آیت‌الله سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی و حجت‌الاسلام حسین فلاحی اصل.

هم‌چنین، تا صبح امروز 63 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده‌اند که از این تعداد، 15 نفر مربوط به خرم‌آباد، 13 نفر مربوط به شهرستان بروجرد، 10 نفر مربوط به شهرستان کوهدشت، هشت نفر مربوط به شهرستان‌های سلسله و دلفان و هفت نفر مربوط به دورود و ازنا هستند.

هم‌چنین، در شهرستان الیگودرز نیز تا صبح امروز شش نفر و در پلدختر چهار نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 11 نفر برای مجلس خبرگان رهبری در مازندران

فرماندار ساری گفت: تاکنون 11 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران ثبت نام کرده اند.

مجید حسین‌زادگان در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که تا کنون در انتخابات مجلس خبرگان 11 نفر به صورت قطعی ثبت نام کرده‌اند، افزود: امروز 6 نفر کاندیدای جدید نام‌نویسی قطعی کردند که 5 نفر از مازندران و یک نفر از قم ثبت‌نام شده است.

حسین‌زادگان عنوان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه ساری نیز چهار مرد و دو زن نام‌نویسی کردند.

تعداد کاندیدای خراسان‌شمالی به 19 نفر رسید

همزمان با سومین روز از زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون 19 کاندیدا در حوزه انتخابیه بجنورد ، اسفراین و شیروان ثبت نام کردند.

منطقه خراسان شمالی، با آغاز زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد که شامل شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان می‌شود تاکنون 14 نفر به نام‌های علی اکبری، علی قربانی، رمضانعلی وحیدی، سیدمحمد لنگری، عباس مظفر، امین کریمی، حسن عراقی، حمید امیری و محمدعلی پورعظیمی، رضا وحدانی، محمد وحیدی، قاسم ولی‌زاده بریمانلو، احسان رمضانیان کیکانلو و سارا نامور بازخانه ثبت نام کرده‌اند.

در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین نیز مجید اثمری سعد آباد و علی سلامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

گفتنی است برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان تاکنون سه نفر با نام‌های ابوالفضل آفریده، حسین آفریده و مهدی گیلانی نام‌نویسی کرده است.

ثبت‌نام 109 نفر کاندیدای مجلس شورای اسلامی از استان فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس استقبال داوطلبان برای حضور در انتخابات نمایندگی دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی را خوب توصیف و پیش‌بینی کرد که تا پایان مهلت قانونی بیش از 600 نفر در سراسر فارس ثبت‌نام کنند.

منطقه فارس، هادی پژوهش‌جهرمی یادآور شد که تا پایان روز دوم ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری مجلس، 109 نفر در سراسر استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند و گفت: امیدواریم با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده، انتخاباتی پر شور و با نشاط را شاهد باشیم.

 در پایان روز دوم ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس، 5 نفر از حوزه انتخابیه اقلید، 6 نفر در آباده و بوانات، 8 نفر داراب، 5 نفر سپیدان، 6 نفر سروستان خرامه و کوار، 33 نفر شیراز، 2 نفر فسا، 3 نفر فیروزآباد،7 نفر در کازرون ،7 نفر در لار، 4 نفر در لامرد و مهر، 8 نفر در مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان، 6 نفر در ممسنی و 7 نفر در نیریز و استهبان، ثبت‌نام کرده‌اند.

در میان ثبت‌نام شدگان، تنها نام 2 خانم دیده می‌شود که یک‌نفر در شیراز و یکی دیگر در شهرستان لار با مراجعه به فرمانداری، کار ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند.

30 نفر از چهارمحال و بختیاری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند

رئیس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان دومین روز از زمان نام نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد داوطلبان در استان به 30 نفر رسید.

خدابخش مرادی اظهار کرد: روز اول 17 نفر و روز دوم 13 نفر از داوطلبان با حضور در فرمانداری‌های شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و اردل برای حضور در این انتخابات نام نویسی کردند.

وی افزود: از این تعداد، هفت نفر از حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن، هفت نفر از حوزه انتخابیه شهرستان بروجن، 13 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان لردگان و سه نفر از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار نام‌نویسی کرده‌اند.

آخرین آمار از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان در ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار از ثبت‌نام 24 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 4 نفر برای مجلس خبرگان در ایلام خبر داد.

«حسین کلانتری» اظهار کرد: روز یک‌شنبه 29 آذر 9 نفر برای حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، ایوان و چرداول و 2 نفر نیز برای حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، بدره و آبدانان داوطلب ثبت‌نام کردند که درمجموع تعداد داوطلبان 24 نفر در استان مدارک خود را به فرمانداری‌ها تحویل داده‌اند.

وی با بیان این‌که تاکنون 4 نفر برای نامزدی مجلس خبرگان در ایلام ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: امکانات برای ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اصلی ایلام و دهلران فراهم است.

مردم استان ایلام سه نماینده را به مجلس شورای اسلامی و یک نماینده را به مجلس خبرگان خواهند فرستاد.

در دو روز گذشته؛ 39 نفر در انتخابات مجلس در مازندران ثبت‌نام کردند

در دو روز گذشته، 39 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران ثبت‌نام کردند.

منطقه مازندران، تا پایان وقت ثبت نام روز یکشنبه 39 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که 34 نفر آنان مرد و 5 نفر آنان زن هستند. از این داوطلبان 26 نفر فوق لیسانس 11 نفر دکترا و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

میانگین سن داوطلبان نیز 45 سال است.

در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تا کنون 5 نفر ثبت نام کرده اند که میانگین سن آنان 58 سال است.

ثبت‌نام چهره‌های اصولگرا در انتخابات مجلس مازندران

تعدادی از چهره‌های اصولگرا نزدیک به دولت گذشته از دیروز در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرهای مازندران ثبت‌نام کردند.

 منطقه مازندران، ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه شهرستانی مازندران از روز شنبه آغاز شده است و ثبت‌نام‌ها ادامه دارد.

تاکنون تنها یک نماینده فعلی مجلس از شرق مازندران در تهران ثبت‌نام کرده است و هنوز خبری از ثبت نام نمایندگان دیگر نیست.هنوز مشخص نیست این نمایندگان در تهران و یا شهرهای حوزه خود ثبت‌نام می‌کنند.

از روز گذشته مشایخی فرماندار سابق تنکابن در دولت احمدی ن‍ژاد برای این حوزه انتخاباتی ثبت‌نام کرده است.

علی کریمی فیروزجایی نماینده سابق بابل در دولت گذشته نیز ثبت نام خود را در فرمانداری این شهرستان به انجام رساند.

هم‌چنین سیدعلی ادیانی نماینده سابق قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس گذشته نیز در فرمانداری قائم شهر ثبت نام کرد.

علیرضا جمشیدی مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران و گلستان در دولت نهم و دهم نیز در فرمانداری قائم‌شهر ثبت‌نام کرد.

از چهره‌های دیگر ثبت‌نام شده با طیف‌های سیاسی اجتماعی دیگر، رضوی رئیس هیات مدیره دانشگاه شمال بود که در فرمانداری آمل ثبت‌نام کرد.

همچنین مهری نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز در فرمانداری قائم‌شهر ثبت نام کرد.

ثبت‌نام 35 کاندیدا از استان زنجان برای حضور در انتخابات مجلس

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از ثبت‌نام 35 کاندیدا از استان زنجان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بهروز مهدوی اظهار کرد: از این تعداد 20 نفر مربوط به حوزه انتخابی زنجان و طارم علیا بوده و 9 نفر نیز از حوزه انتخابی ابهر، خرم‌دره و سلطانیه با حضور در ستادهای انتخابی نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند و این در شرایطی است که از شهرستان خدابنده 4 نفر تاکنون تمایل خود برای حضور در انتخابات را اعلام کرده‌اند.

این مسئول با بیان این‌که از حوزه انتخابی ماه‌نشان نیز 2 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، به آخرین آمار ثبت‌نام کاندیداها برای حضور در مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 نفر از حوزه انتخابی استان زنجان برای حضور در انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام نهایی 50 کاندیدا از تبریز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرماندار شهرستان تبریز گفت: تا ساعت 14 امروز(سومین روز ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی)، 50 نفر از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت نام کرده‌اند.

رحیم شهرتی‌فر از ثبت نام 17 نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: تا ساعت 14 امروز، ثبت نام 13 نفر به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان، نهایی شده و چهار نفر نیز در مراحل اولیه ثبت نام هستند.

وی افزود: از افرادی که امروز به عنوان کاندیدای خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند، دو کاندیدا به فرمانداری تبریز مراجعه کرده اند.

وی تعداد ثبت نام شدگان نهایی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را 50 نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، 41 نفر مرد و 9 نفر خانم هستند.

فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: در حال حاضر، 10 نفر در مراحل اولیه ثبت نام هستند که از این تعداد هشت نفر آقا و دو نفر خانم هستند.

به گفته وی از نفرات نهایی شده، 12 نفر مدرک تحصیلی دکتری، 35 نفر فوق لیسانس، دو نفر لیسانس و یک نفر حوزوی هستند.

ثبت نام 20 کاندیدای نمایندگی مجلس در سنندج

دبیر ستاد انتخابات شهرستان سنندج گفت: از روز شنبه تا پایان وقت اداری امروز، 20 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ثبت نام کرده‌اند.

موحد امان‌اللهی اظهار کرد: از آغاز زمان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان وقت اداری، امروز(30 آذر)، 20 نفر کاندیدا برای حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: تا پایان وقت اداری روز گذشته 15 نفر ثبت نام کرده بودند که امروز نیز تاکنون پنج نفر دیگر نام نویسی کرده‌اند.

ثبت‌نام شش داوطلب نمایندگی مجلس درکرج

فرماندار کرج گفت:‌ تا کنون 22 نفر برای نامزد شدن درانتخابات مجلس درکرج ثبت نام کرده‌اند.

محمدتقی ایرانی اظهار کرد:‌ تا پایان دیروز درمجموع 16 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس درکرج ثبت نام کرده بودند.

وی ادامه داد: با ثبت نام شش داوطلب دیگر این آمار تا ظهر امروز به 22 نفر افزایش پیدا کرده است.

ایرانی اضافه کرد: دو نفر از شش نفر داوطلبی که تا ظهر امروز ثبت نام کرده‌اند، زن هستند.

فرماندار کرج در پایان گفت:‌ تا ظهر امروز(30آذر)، یک نفر داوطلب نیز برای نمایندگی البرز در مجلس خبرگان ثبت نام کرده است.

تعداد داوطلبان مجلس خبرگان در قزوین به 7 نفر رسید

در پنجمین روز ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان قزوین تعداد داوطلبان برای شرکت در این رویداد به هفت نفر رسید.

منطقه قزوین، امروز حوزه انتخابیه استان قزوین در ثبت نام و نام نویسی از داوطلبان حضور در مجلس خبرگان رهبری برعکس دو روز گذشته روز نسبتا پرکاری را پشت سر گذاشت.

پس از حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین که ساعات ابتدایی صبح خود را به فرمانداری قزوین رساند و ثبت نام خود را نهایی کرد، امروز دو چهره دیگر هم توانستند برای شرکت در این عرصه نام نویسی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی الله وردی استاد حوزه و دانشگاه یکی از دیگر از داوطلبان حضور در انتخابات خبرگان رهبری بود که امروز برای نام نویسی به فرمانداری قزوین مراجعه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سیاهپوش نیز دیگر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است که امروز از وزارت کشور نام خود را برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان قزوین ثبت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی قافله باشی، آیت الله علی محمدی تاکندی، آیت الله علی اسلامی به همراه حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی چهارداوطلب دیگر از حوزه انتخابیه استان قزوین برای حضور در مجلس خبرگان رهبری هستند.

استان قزوین دارای دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری است و در حال حاضر آیت الله هادی باریک بین و آیت الله علی اسلامی نمایندگان مردم استان در دوره چهارم این مجلس هستند.

ثبت نام 21 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نام 21 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی طی دومین روز ثبت نام در این استان خبرداد.

جلیل حسنی افزود: از ۲۸ آذرماه تاکنون 21 نفر در سه حوزه‌ انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در فرمانداری‌ها در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهارکرد: تاکنون 7 داوطلب برای انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، 10 داوطلب برای انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه و 4 نفر برای حوزه انتخابیه گچساران نام‌نویسی کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در سه حوز انتخابیه بطور متوسط 7 نفر ثبت نام کرده‌اند.

حسنی اضافه کرد: در پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تا کنون یک نفر بعنوان داوطلب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری بویراحمد در این استان ثبت نام کرده است.

لازم به ذکر است؛ استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری و سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین