کد خبر: ۳۳۸۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

با ده مورد از بهترین موزه های جدید جهان آشنا شوید +تصاویر

گاردین در گزارشی 10 مورد از بهترین موزه های جهان را اعلام کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فهرست گاردین از این قرار است:

موزه دو آمانها(موزه فردا)، ریو دو ژانیرو، برزیل

این ساختمان خاص که سانتیاگو کالاتراوا آن را طراحی کرده، یک موزه علم است. این منطقه که 15 هزار متر مربع وسعت دارد و روی یک اسکله قرار دارد پر از باغ ها، استخر ها و راه های دایره ای است. این موزه زاییده افکار لوئیز آلبرتو اولیویرا،یک فیزیکدان و کیهان شناس، است. این موزه از طریق بعضی آزمایش ها و تجربیات مردم را به سمت کیهان، زمین، عصر انسان ها (مداخلت انسان ها در طبیعت)، آینده و حال می برد.

این موزه که دو روز پیش ساخته شده است و انسان ها را تشویق می کند که در رابطه با هستی و آینده ای که روبرو ما است سوال کنیم.

موزه تندرلوین، سان فرانسیسکو، آمریکا

محله تندرلوین از گذشته تاکنون مشکلات زیادی با فقر و جرم دارد، ولی الان امید هایی وجود دارد، که این موزه 300 متر مربعی نکات منفی این منطقه را کم رنگ کند و از کار های مهم فرهنگی این منطقه بگوید. یک تور پیاده روی هم در کنار بازدید از موزه وجود دارد.

جهان گریم، کاسل، آلمان

طرفداران افسانه عاشق این موزه که مربوط به برادران گریم است خواهند شد، این شهر برای سال ها خانه آنها بوده است. در این موضوع بیشتر به نقش اصلی برادران به عنوان نویسنده سفید برفی، هانسل و گرتل و .. در فرهنگ اشاره شده است. این موزه شامل نسخه های خطی اصلی، نامه ها، فیلم ها، صدا ها و آثار هنری دیگر است.



موزه فرودگاه قاهره، مصر

به این هدف که مسافرانی که برای سفر به کشوری دیگر به فرودگاه مصر می روند، جذب شوند. در ترمینال سوم فرودگاه قاهره موزه ای جدید افتتاح شده است. این موزه هفته پیش افتتاح شد و هنوز کامل نشده است.

خوشبختانه این موزه شامل 38 قطعه باستانی است، یکی از آنها یک مجسمه معروف است که 2325 تا 2450 سال قبل میلاد آن را ساخته اند.

صنعت گردشگری مصر هم اکنون در یک بحران است، آنها امیدوارند این موزه توریست های بیشتری را برای آمدن به کشورشان جذب کند.

مرکز هنر های آزار و اذیت، سولینگن، آلمان

این موزه از کارهای ممنوعه که دو هفته پیش افتتاح شد، به کار های نقاش ها، مجسمه ساز ها، موسیقی ساز هایی می پردازد که توسط رژیم نازی فاسد به نظر می آمدند. این موزه درون ساختمانی از سال های 1900 قرار دارد و شامل کار های ممنوع هنرمندانی است که آخرین سال جنگ را در زندان سپری کردند.



موزه شیشه ای ویتاریا « آ مثبت»، ونیس

برای ساخت موزه ای شیشه ای احتمالا هیچ جایی بهتر از یک ساختمان مجلل قدیمی در ونیس نیست. این موزه که سال گذشته افتتاح شد از مشخصات شیشه برای نشان دادن استفاده تزئینی آن در قرون مختلف استفاده می کند. ولی به نظر می رسید با آوردن آثاری از پیکاسو و هنرمندان دیگر این موضوع از اوایل امسال مجلل تر شده است.



موزه آرتور ربمو، شارل مزیرس، فرانسه

رمبو شاعری است که یکی از معروف ترین اهالی شارل مزیرس بود. این موزه به مردم بعضی از با ارزش ترین دست نوشته ها را برای اولین بار ارائه می دهد. همچنین موزه توسط کار ها و وسایلی زندگی کوتاه شاعر را هم بیان می کند. (او در 37 سالگی مرد) بازدید کنندگان همچنین از بلندگو بعضی از شعر هایش را هم می شنوند.



موزه هنر های آمریکایی ویتی، نیویورک، آمریکا

این موزه را رنزو پیانو طراحی کرده است، حدود 4 هزار متر مربع وسعت دارد و هنر های مدرن آمریکا را نشان می دهد. این موزه برای زیر 18 سال رایگان است و برای بالای این سن 22 دلار قیمت دارد.



موزه آیشتی، بیروت

این موزه که به عنوان ساختمان هنر های معاصر لبنان شناخته شده است، حدود 3700 متر مربع ارتفاع دارد. موزه جدید توسط ماسیمیلیانو گیونی سرپرستی می شود. موزه شامل 4 طبقه است و آثار هنرمندان بین المللی هم در آن قرار دارد.



موزه زادگاه جان وین،وینترست، آییوا

فقط 5 هزار نفر در این زندگی می کنند، ولی جان وین هنرپیشه ای که در این شهر زندگی می کند طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل امسال موزه ای برای او ساخته شد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین