کد خبر: ۳۳۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

آیت‌الله هاشمی: برادرکشی مسلمانان ریشه در عصر جاهلیت دارد

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی خطاب به مراسم هفته وحدت در آق‌قلا تصریح کرد:عقل و منطق حکم می‌کند که انسان از آنچه که در طول تاریخ آسیب دیده، بپرهیزد و از تجربیات تلخ برای شیرین کردن آینده استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- متن کامل این پیام به شرح ذیل است: اگر به «اتحاد» به معنای یکی شدن، به خاطر اصل و ریشه واژگانی آن توجه کنیم، باید بر تأکیدات فراوان قرآن کریم بر «وحدت»، به عنوان اساسی‌ترین عنصر، برای تحقق آرمان های یک امت تأمل کرد و شاید در این راستا و براساس این اهمیت و ضرورت است که یکی از عهد و پیمان‌های الهی با پیامبران، ایجاد وحدت و یگانگی در جوامع بشری است که اگر چنین بود، جوامع بشریت در طول تاریخ، شاهد آن همه کشتار و خون‌ریزی نبود که اوضاع تأسف‌بار سرزمین‌های اسلامی در آفریقا و آسیا و حتی غربی، مصداق امروزی، دوری از تعالیم عالیه اسلام و قرآن و سایر ادیان الهی است.

به گزارش آفتاب، در ادامه پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: آنچه این روزها به دست جهالت پیشگان مدعی اسلام با عناوین مختلفی چون داعش، القاعده، بوکوحرام و ... و به بهانه تقویت فرقه‌های اسلامی، به قربانگاه تاریخ می رود و تصویری خشونت‌بار از راه و مرام پیامبر رحمت و رأفت اسلام حضرت محمد(ص) ترسیم می‌نماید، روح بلند وحدت است که اگر در پیکره جوامع اسلامی بود، عقلا و دلسوزان مسلمان، این‌گونه آه حسرت نمی‌کشیدند و بر مظلومیت اسلام، نمی‌گریستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ابتکاری ارزشمند، برای ایجاد همبستگی و حلّ اختلاف روایت های شیعه و سنی برای میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، ایام 12 و 17 ربیع‌الاول، هفته وحدت نامیده شد و به دنبال آن، شاهد برگزاری همایش‌های بین المللی سالانه وحدت، با حضور اندیشمندان و علمای همه بلاد اسلامی بوده و هستیم و انتظار داشتیم و داریم که آموزه‌های علمی، راهکاری عملی مناسبی را برای کم کردن دامنه‌های اختلافات اندک پیدا نماید و با تأکید بر مشترکات فراوان، استعمارگران را برای اجرای سیاست شوم «فَرِّق تسد» نا‌امید نماید، چرا که عقل و منطق حکم می‌کند که انسان از آنچه که در طول تاریخ آسیب دیده، بپرهیزد و از تجربیات تلخ برای شیرین کردن آینده استفاده نماید.

تجربه‌ای که امت اسلامی با بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون جمعیت و حدود 60 کشور مستقل در سازمان‌های بین‌المللی و جغرافیای راهبردی، تمام تلخی‌های آن را در چپاول منابع سرزمین‌های اسلامی چشیده بود و می‌دید که چگونه سرمایه‌های مسلمانان، برای رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب، بر باد می‌رود.

با پیروزی انقلاب اسلامی، این امید در مردم مسلمان کشورها و پیروان مذاهب ایجاد شده بود که با عقلانیت سیاسی، کشورهای اسلامی، به نقد منابع و جلوگیری از اتلاف بیشتر بپردازند که ناگهان پدیده شوم تروریسم، با شدت و حدّت فراوان، چون غباری خطرناک از دامن صهیونیست‌ها و استکبار جهانی سربرآورد و بر آیینه اعتقادات مسلمانان نشست و غمبارتر اینکه آنچه این روزها از اسلام، برای افکار عمومی جهان می‌گویند، اخبار برادرکشی و اقدامات عجیب و غریبی است که البته ریشه در عصر جاهلیت پیش از اسلام دارد.

این‌گونه اقدامات، وحدت مسلمانان را، مانند قربانی‌های تاریخی، جلوی بُت‌های جاهلی سر می‌برند و مطمئناً وظیفه عقلا در هر سطحی، جلوگیری از گسترش این ویروس خطرناک است. که متأسفانه این روزها به جان امت اسلامی افتاده است.

برگزاری برنامه‌های مربوط به هفته وحدت و انتشار اخبار آن در رسانه‌ها، این نوید را به جوانان اسلامی در اقصی نقاط جهان می‌دهد که روزی سرانجام، نسیم خوش وحدت در ممالک اسلامی می‌وزد و بوته‌های خاری را که اینک سرزمین‌های مسلمانان را فرا گرفته‌اند، می‌خشکاند.

با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، امیدواریم ترکیب جمعیتی و همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در ترکمن‌صحرای ایران، درسی برای همه مسلمانان در همه کشورها باشد که با حفظ عقاید مذهبی و عمل به برنامه‌های عبادی خویش، برای تقویت اصول اسلام می‌کوشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین