کد خبر: ۳۳۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

خیز شرکت‌های آمریکایی برای ورود به بازار ایران در پساتحریم

شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که شرکت های بزرگ آمریکایی خود را آماده می کنند تا به محض لغو تحریم ها علیه ایران، برای خود در بازار این کشور جای پایی ایجاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
  تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال نوشت:شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که شرکت های بزرگ آمریکایی خود را آماده می کنند تا به محض لغو تحریم ها علیه ایران، برای خود در بازار این کشور جای پایی ایجاد کنند.

چند شرکت بزرگ آمریکایی از جمله اپل، اچ پی و لنوو، به شکلی فعالانه در حال بررسی ورود به بازار ایران هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت اچ پی، ماه گذشته پیش نویس موافقتنامه ای با مقامات ایرانی برای فروش مجدد محصولات مصرفی نظیر تبلت ها و لپتاپها در تهران را منتشر کرد.

این گزارش حاکی است، کارکنان غیرآمریکایی شرکت اچ پی در دوبی و تهران با توزیع کنندگان احتمالی دیدار کرده  و ماه گذشته یک نشست داخلی برای بحث در مورد فرصت موجود در بازار این کشور برگزار نموده اند.

شرکت های بزرگ آمریکایی فعال در بخش آی تی از جمله اپل و لنوو به شکلی فعالانه در حال انجام مذاکرات تجاری جدی برای ورود به بازار ایران هستند.

 لنوو، بزرگترین تولید کننده رایانه های شخصی در جهان، سال گذشته میزبان یک نشست تجاری مهم در تهران بود تا جدیدترین محصولات خود را به تجار ایرانی معرفی نماید. این شرکت دارای ارتباطات گسترده ای در آمریکاست، اما از آنجایی که به چینی ها تعلق دارد، ورود آن به بازار ایران آسانتر است.

سال گذشته شرکت اپل ارتباطاتی را با توزیع کنندگان ایرانی برقرار کرد تا احتمالا در صورت کاهش تحریم های غرب، با تمام ظرفیت تجاری اش از جمله فروش آیفون، رایانه های شخصی، لپتاپ ها و حتی ایجاد فروشگاه های محصولاتش وارد بازار ایران شود.

شرکت بزرگ دیگری که شروع به رزرو حضور خود در بازار ایران کرده، شرکت آمریکایی مایکروسافت است. رسانه های ایرانی در ماه سپتامبر گزارش دادند که مایکروسافت یک فروشگاه در تهران برای فروش محصولاتش از جمله گوشی های تلفن همراه و تبلت راه اندازی کرده است.

دیگر شرکت های مهم آمریکایی که به دنبال چشم انداز سرمایه گذاری در بازار ایران هستند، شامل جنرال الکتریک و بوئینگ هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین