کد خبر: ۳۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
رييس كميسيون اجتماعي مجلس

عملکرد بانک صادرات در ارتباط با تعاونی میزان تجلی رویکرد جهادی در عرصه اقتصادی و اجتماعی است

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد و نحوه مدیریت بانک صادرات ایران برای حل و فصل مشکلات سپرده گذاران تعاونی منحله میزان مصداقی از رویکرد جهادی مدیران این بانک در عرصه های اقتصادی و اجتماعی است.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر عبدالرضا عزیزی در جمع خبرنگاران افزود: گره گشایی از مجموعه مسایل و چالش هایی که طی چندین سال به دلایل گوناگون دامن گیر سپرده گذاران این تعاونی شده بود باید با درایت و منطبق با اصول حرفه ای و تضمین منافع سهامداران بانک عظیم صادرات و همچنین سپرده گذاران تعاونی میزان به اجرا درآید و با توجه به شناختی که از توان و تعهد مدیر ارشد بانک صادرات داریم، جای نگرانی برای پرداخت مطالبات قانونی سپرده گذاران میزان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ساز و کارهای لازم برای طی این فرایند فراهم شده است و به تدریج سایر سپرده گذاران در چارچوب مقررات بانک مرکزی و توافق های انجام شده می توانند مطالبات خود را دریافت کنند و در این خصوص صبوری سپرده گذاران میزان و اعتماد به مسئولان بانک صادرات که با مسئولیت پذیری و شجاعت وارد این عرصه شده اند، حایز اهمیت است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تقدیر از ورود بانک صادرات به این مقوله حساس که از پیچیدگی های خاص برخوردار بود، افزود: سپرده گذاران تعاونی میزان اطمینان داشته باشند که حقی از آنها تضییع نمی شود و از سویی انتظار می رود برای اجتناب از تکرار چنین پدیده های نامبارک، برخورد مناسب و قانونی با مسببین ایجاد این معضل که مشکلات زیادی برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است، به عمل آید.

وی با مطلوب توصیف کردن اطلاع رسانی بانک صادرات در خصوص تعاونی منحله میزان خاطر نشان کرد: مراحل كارشناسي، رسيدگي، كنترل و ارزيابي اموال، املاك و دارايي هاي موسسه ياد شده از پيچيدگي بسيار زيادي برخوردار است كه براي رفع اساسی و ریشه ای مشکل بایستی تعامل سازنده اي بين بانک صادرات و سپرده گذاران تعاونی منحله میزان ايجاد شود و این امر در گرو داشتن درک درست از این اقدام اثر بخش می باشد.

وي افزود: بخشي از مشكلات و چالش هاي مربوط به موسسه ميزان مربوط به بدهكاراني است كه هنوز نسبت به تسويه بدهي خود اقدام ننموده و همچنين گروهي از سپرده گذاران نيز اقدام به توقيف اموال موسسه مذكور نموده اند كه براي حل و رفع مشكلات لازم است تا  سپرده گذاران، بدهكاران و كساني است كه اقدام به توقيف اموال نموده اند با بانك صادرات تعامل و همكاري داشته باشند.

عزیزی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا بنگاه های اقتصادی در امور فرهنگی و اجتماعی نیز مشارکت دارند که خوشبختانه در این زمینه نیز بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک های پیشگام مطرح می باشد و اهتمام مدیران ارشد این بانک برای حمایت از اقشار محروم جامعه و مشارکت در امور عام المنفعه اجتماعی نظیر مدرسه سازی و یا اعطای تسهیلات قرض الحسنه به محرومین در راستای اشتغال آفرینی و خودکفایی ستودنی است.
وي در ادامه تصريح كرد: با توجه به تمهيداتي كه بانك صادرات براي سپرده گذاران فراهم نموده انتظار ميرود تا سپرده گذاران موسسه مذكور سپرده هاي خود را در اين بانك سرمايه گذاري نموده و از سود متعارف و مطابق  با دستورالعمل هاي بانك مركزي برخوردار گردند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تقدير از رويكرد اين بانك افزود: اقدام بانك صادرات ايران در محاسبه و پرداخت سود سپرده گذاران از ابتداي سال ٩٣ تا پايان دي ماه سال گذشته قابل تقدير است و اين رويكرد مثبت و مطلوب بانك بيانگر تعهد و مسوليت پذيري اين بانك مردمي و خوشنام است.  همچنين اين بانك به سپرده افرادي كه اقدام به سپرده گذاري مدت دار مي كنند از تاريخ ١٠ آبان ماه سالجاري با نرخ هاي مصوب بانك مركزي ج.ا.ا سود پرداخت مي نمايد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ سیاست های دقیق، دولت در زمینه رفع محرومیت از مناطق مرزی و غیر برخوردار و توجه به شاخص های عدالت اجتماعی گام های بیشتری بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین