کد خبر: ۳۳۸۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

نجات جان 12 دریانورد ایرانی در خلیج‌فارس

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نجات جان 12 نفر دریانورد سرنشین دو فروند لنج باری ایرانی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : مهدی نوفرستی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزییاتی از دو سانحه دریایی طی 24 ساعت اخیر، توضیح داد: طی این مدت شرایط ناپایدار جوی در استان هرمزگان حاکم شده و عدم توجه شناورهای سنتی به هشدارها و توصیه‌های مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان موجب رقم خوردن دو سانحه دریایی شد. خوشبختانه با حضور به موقع تیم‌های جستجو و نجات دریایی، عملیات کمک رسانی به سانحه دیدگان با موفقیت انجام شد.

وی بیان کرد: در مورد اول، یک لنج باری حامل خودرو که از بندر شارجه به سمت بندر لنگه در حرکت بود، به علت مواجه شدن با شرایط نامساعد جوی، در فاصله 19 مایلی جنوب بندر لنگه دچار نقص فنی و آبگرفتگی شد. به محض دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام شد و با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات و همکاری خوب همیاران ناجی، هر 6 نفر دریانورد سرنشین این لنج در شرایط نامساعد جوی از خطر غرق شدن نجات یافتند و یدک کشی لنج مضطر نیز از طریق شناور هادی انجام شد.

معاون اداره کل بنادر هرمزگان ضمن بیان توضیحاتی پیرامون یک سانحه دیگر در آب‌های استان، گفت: براساس گزارش های دریافتی، یک لنج باری حامل مواد غذایی با 6 نفر سرنشین در مسیر دریانوردی خود از دبی به بندر دلوار در استان بوشهر، در آب‌های جنوب جزیره هندورابی به گل نشست.

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از اطلاع یافتن مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان در پی اعلام اضطرار ناخدای لنج مذکور، شناور ناجی به موقعیت اعزام شد و هماهنگی لازم با شناورهای عبوری و همچنین همیاران ناجی در منطقه چیرویه بندر لنگه صورت گرفت که خوشبختانه چهارتن از سانحه دیدگان توسط قایق‌های محلی و 2 سرنشین دیگر توسط لنج‌های عبوری از خطر غرق شدن نجات یافتند.

نوفرستی از انتقال 12 نفر سرنشین این دو لنج سانحه دیده به بندر لنگه و جزیره کیش سخن به میان آورد و گفت: وضعیت عمومی نجات یافتگان خوب است و تنها یک نفر از آنها به دلیل شکستگی دست، تحت مداوا قرار دارد.

به گزارش ایسنا، معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دریانوردان خواست تا هشدارها و توصیه های اکید مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس مبنی بر عدم تردد شناورهای سنتی و سبک در شرایط نامساعد جوی را جدی بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین