کد خبر: ۳۳۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر گران شده است؟ +نمودار

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران خرید و فروش شده در آذر ماه به 12هزار و 600واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 2.8درصد کاهش نشان می دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری میزان، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال 1394 که برگرفته از آمار خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسي‌ها و سياست‌هاي اقتصادي بانک مرکزي تهيه و منتشر شد. 

در آذرماه 1394 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 12638 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 4.8 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 2.8 درصد کاهش نشان می‌دهد. 

در آذرماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 38.8 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل با 0.6 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با 1.2 درصد کاهش همراه بوده است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آذر ماه سال جاری حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا 5سال ساخت با سهم 54.5درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مزبور در مقایسه با آذر ماه سال گذشته 3.6درصد کاهش نشان می دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت ماه مشابه سال گذشته به منطقه چهار(معادل 1.6درصد) و بیشترین کاهش قیت به منطقه 21(معادل 6.9درصد) تعلق دارد.

کدام منطقه تهران بیشتر گران شده است؟ (+نمودار)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین