کد خبر: ۳۳۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

راشاتودی: جاسوسی آمریکا از اقدامات اسراییل علیه توافق هسته ای با ایران

شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، رایزنی ها و برنامه ریزی های رژیم صهیونیستی علیه توافق هسته ای ایران و 1+5 را شنود و جاسوسی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : راشاتودی امروز (چهارشنبه) گزارش داد: بنابر اسناد تازه انتشار یافته نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، NSA به خصوص دراین زمینه که طرف اسراییلی چگونه با نمایندگان کنگره آمریکا بر سر رد توافق هسته ای ایران لابی می کنند، شنود کرده است.
راشاتودی به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: دراین زمینه حتی مکالمات خصوصی برخی اعضای کنگره از سوی NSA مورد شنود قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، شنود و جاسوسی NSA از رژیم صهیونیستی در دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و حتی پس از افشاگری های «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق این آژانس در سال 2013، همچنان ادامه داشته است.
این گزارش می افزاید: به دنبال رسوایی شنود و جاسوسی گسترده داخلی و بین المللی NSA، دولت آمریکا به ظاهر فهرستی از کشورهای متحد خود تهیه کرد که نمی بایست از سوی این آژانس مورد جاسوسی و شنود قرار گیرند.

راشاتودی نوشت، تل آویو با وجود روابط نزدیک با واشنگتن، در این فهرست لحاظ نشده است و جاسوسی از اسراییل درکنار ترکیه از اولویت های NSA قرار دارد.
بنابر این گزارش، به عنوان بخشی از این جاسوسی، NSA مکالمات بین مقامات رژیم صهیونیستی و نمایندگان کنگره آمریکا، که در ارتباط با تلاش در باره توافق هسته ای با ایران بود، مورد شنود قرار داده است.

بنا به گزارش های انتشار یافته، مهمترین اقدامات در این باره، تمرکز بر تلاش های دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد مخالفت بین نمایندگان کنگره در برابر مذاکرات و متقاعد کردن آنان برای جلوگیری از حصول توافق بین ایران و 1+5 بوده است.
این گزارش حاکی است که نتانیاهو و مشاورانش از مذاکره بین ایران و آمریکا نگران بوده و هماهنگی هایی را با گروه های یهودی- آمریکایی برای ضدیت با توافق (هسته ای ایران) بعمل آورده و تلاش کردند تا بر آن دسته از نمایندگان کنگره آمریکا که هنوز موضعی در قبال این توافق اتخاذ نکرده بودند، نفوذ کنند.
کاخ سفید دراین رابطه از NSA نخواست هویت هیچ یک از نمایندگان کنگره را که در این شنود قرار داشتند را مشخص کند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سوم مارس 2015 (سوم اسفند 1393) بدون دعوت رسمی کاخ سفید؛ در کنگره آمریکا حضور یافت و مواضع ضد ایرانی و ضد مذاکرات هسته ای ایران را مطرح کرد.
کاخ سفید با ابراز ناخشنودی از دعوت بدون هماهنگی جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو، سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره را یک ابزار تبلیغاتی برای انتخابات پیش رو در سرزمین های اشغالی دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین