کد خبر: ۳۳۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

لاوروف: بحران سوریه می تواند از طریق شورای امنیت حل و فصل شود

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه باید به‌درستی تبیین شود، چرا که این قطعنامه می‌تواند مسیر لازم برای حل و فصل بحران این کشور را هموار کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد: بحران سوریه را می‌توان بر اساس قطعنامه شورای امنیت حل و فصل کرد، البته این قطعنامه نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه، گفت: راهی برای برون‌رفت وجود دارد، راهکار در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نوشته شده است. سوریه هنوز یک شانس برای برون‌رفت از وضعیت موجود بر اساس این قطعنامه دارد، البته این قطعنامه باید تبیین شود.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: از مسیر کسانی که می‌گویند بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است، نباید تبعیت کرد. برخی از کشورها می‌گویند آماده مشارکت در حل و فصل بحران سوریه هستند ولی تنها به‌شرطی که این مسئله تضمین شود بشار اسد در روند سیاسی یا ساختار آتی قدرت در سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم، لاوروف در ادامه در خصوص روابط روسیه و ناتو نیز گفت: اعضای ناتو قصد دارند با طرح این ادعا که اقدامات روسیه در کریمه، تجاوز بوده است، گسترش این ائتلاف نظامی به‌سوی مرزهای روسیه را توجیه کنند.

وی اظهار داشت: من فکر می‌کنم اعضای ناتو به‌سادگی از موضع تاریخی در قبال روسیه استفاده می‌کنند و سعی دارند تا با طرح ادعای تجاوز ما به کریمه، به مرزهای ما نزدیک شوند. ناتو گسترش اقدامات و تحرکات خود به‌سوی مرزهای شرقی را آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین