کد خبر: ۳۴۰۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

پرونده «فاضل لاریجانی» در حال رسیدگی است

... سخنگوی دستگاه قضا گفت: پرونده فاضل لاریجانی در حال رسیدگی است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نودمین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قاضی صلواتی در بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی به درخواست وکیل وی مهلت یک ماه‌ای را برای بازگرداندن اموال بیت المال داده بودند، حال 15 روز از بیست و چهارمین جلسه دادگاه می گذرد آیا تاکنون اقدامی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: در واقع یکی از پیچیدگی‌ها این است که ما واقعا نمی دانیم ایشان در خارج از کشور پولی دارد یا خیر و یا اینکه فقط به دلیل تحریم نمی‌تواند پول ها را وارد کند، اما اگر ایشان بدهی خود را قبل از صدور حکم بدهد در پرونده وی قطعا تاثیر خواهد داشت و همچنین در مجازاتش بی تاثیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: او از ابتدا ادعایش این بود پول‌هایی در خارج از کشور دارد، اما هنوز نتوانسته این موضوع را ثابت کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در این مدت وی تلاش هایی را انجام داده و اسنادی را ارائه کرده است. زمانی که من از افراد و مسئولین اطلاعاتی سئوال کردم گفتند برداشت ما این است که وی برای پرداخت بدهی هایش در حال تلاش است؛ لذا اگر پول‌ها را بدهد قطعا در پرونده اش تاثیر خواهد داشت، در غیر این صورت طبق نظر قاضی حکم مربوطه صادر می‌شود.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که آیا حکم خبرنگار واشنگتن پست به وکیل وی ابلاغ شده یا خیر؟ که سخنگوی دستگاه قضایی گفت: خیر. حکم وی به وکیل‌شان ابلاغ نشده اما حکم صادر شده ولی قطعی نیست. در این رابطه آمریکایی‌ها تماس می‌گیرند که مبادله صورت گیرد و اینگونه حرف‌ها در این باره مطرح شده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در قوه قضاییه پرونده ای مبنی بر تبلیغات زودهنگام برای انتخابات تشکیل شده است یا خیر ؟ خاطرنشان کرد: بله، اما موارد بسیار کمی بوده است که می توان گفت در تهران 5 الی 6 مورد پرونده و 1 الی 2 پرونده دیگر در دیگر استان ها تشکیل شده، البته باید بگوییم که نسبت به دوره‌های قبل تعداد پرونده های تخلفات زودهنگام انتخاباتی بسیار کمتر شده است.

خبرنگار دیگری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که سعید مرتضوی گفته امیدوار است پرونده اش در روند رسیدگی تحت تاثیر پرونده فاضل لاریجانی قرار نگیرد. پرونده فاضل لاریجانی به کجا رسیده است؟ خواستار پاسخ معاون اول دستگاه قضایی شد که وی گفت:‌ ان شاء الله که تحت تاثیر قرار نمی گیرد، البته مسائلی مشترک است که باید با هم رسیدگی شود، اما مواردی که از یکدیگر جدا است تحت تاثیر هم قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پرونده فاضل لاریجانی نیز در حال رسیدگی است، البته باید گفت هر پرونده‌ای که حکم قطعی‌اش صادر شد شما از آن مطلع اید و اگر در رابطه با پرونده ای حکم قطعی اش صادر نشد، بدین معنی است که در حال رسیدگی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین