کد خبر: ۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۴ - ۰۹:۱۳
گزارش فيفا ورلد كاپ در مورد فوتبال ملي ايران؛

تيم ملي ايران از شخصيت بالايي بهره مند است

آفتاب‌‌نیوز : اميدهاي اين تيم براي قهرماني در تورنمنت غرب آسيا پس از شكست در ضربات پنالتي مقابل سوريه از دست رفت، اما آنها براي كسب مقام سوم به خوبي واكنش نشان دادند و عربستان را 1 ـ 2 بردند. رنه سيموئز سرمربي تيم در اين باره مي گويد: «ما تورنمنت را با تعداد زيادي از بازيكنان جوان شروع كرديم، احساس من اين بود كه خيلي خوب بازي كرديم و فقط يك بار مغلوب شديم».


اين تورنمنت فرصت مناسبي براي تعدادي از جوانان اميدوار ايراني بود كه خودي نشان دهند تا در فاصله اندك با جام جهاني، جايي در تيم ملي به دست آورند. در اين بين آرش برهاني بيست و سه ساله و جواد نكونام سر دسته اين نسل جديد فوتبال ايران بودند كه در مسابقات غرب آسيا هميشه كمكي مؤثر به حساب مي آمدند.


برهاني هميشه خطري جدي براي رقبا محسوب مي شد و هر چند پس از گلزني در ديدار با كويت كه به برتري 0 ـ 4 ايران انجاميد راه دروازه را گم كرد! اما در ديدار رده بندي مقابل عربستان يكي از دو گل تيمش را به ثمر رسند و باز هم در نقش يك گلزن ظاهر شد.


نمايش قابل قبول برهاني و نكونام به گونه اي بود كه موجب رضايت برانكو ايوانكوويچ را هم موجب شد. البته اين دو تنها بازيكناني از اين تيم نيستند كه مورد نظر سرمربي تيم ملي بزرگسالان قرار داشتند، از بازيكنان ديگري كه در تورنمنت غرب آسيا شركت داشتند و براي حضور در تيم ملي پشت در ورودي ايستاده بودنذ.‌مي توان به حسن رودباريان دروازه بان تيم اشاره داشت كه مي تواند يكي از بهترين ذخيره هاي ممكن براي ابراهيم ميرزاپور باشد.


در جايي ديگر جلال حسيني با قد و قامت بلند و اطميناني كه در بازي او هست باعث شده كه برخي او را با رحمان رضايي مقايسه كنند.


در خط مياني نيز مسعود شجاعي با ضربات خلاقانه اي كه به توپ مي زد و جابه جايي هاي هوشمندانه اي كه در زمين داشت يكي ديگر از بهترين هاي اين جمع بود كه در بازي با كويت دو پاس گل به نام او ثبت شد. اين جوانان اميدوار مي توانند مطمئن باشند كه برانكو به خوبي پيشرفت آنها را زير نظر دارد.


به هر جهت مربي كروات كسي است كه شهرتش را مديون قهرماني در رقابتهاي آسيايي 2002 در پوسان است كه به همراه تيم زير 23 سال حاصل شد. برانكو از آن بازيكنان در بازيسازي دوباره تيم ملي بزرگسالاني كه در راه جام جهاني 2002 كره و ژاپن ناكام شده بودند استفاده كرد به طوري كه امروز آن جوانها مثل حسين كعبي، نكونام و برهاني، جزو تيم بزرگسالان فعلي محسوب مي شوند.


توضيح: ظاهراً سايت «فيفا ورلدكاپ» در مورد آرش برهاني دچار اشتباه شده است، چرا كه برهاني در بازيهاي آسيايي 2002 عضو تيم اميد ايران نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین