کد خبر: ۳۴۱۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد

گرمایش و سرمایش مدارس با انرژی‌های نو از سال آینده

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اجرای آزمایشی تامین انرژی مورد نیاز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در تعدادی از مدارس از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروز استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر یکی از روش‌های تامین انرژی در کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شود اظهار کرد: در سال‌های گذشته به شکل بسیار محدود و با بهره گیری از توان مهندسی موجود در برخی مدارس از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز استفاده شده است.

وی ادامه داد: اخیرا بر اساس پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، قرار بر این شده است که سال آینده در همه استان‌های کشور انرژی مورد نیاز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی چند مدرسه به صورت آزمایشی با استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تامین شوند.

رئیسی با بیان اینکه پیشنهادات ما در خصوص چگونگی اجرا، به سازمان مدیریت داده شده است گفت: امیدواریم با توجه به اینکه فرهنگ سازی در زمینه استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر می‌تواند در آموزش و پرورش تبدیل به یک فرهنگ شده و برای استفاده عموم گسترش یابد تا بتوانیم با بکارگیری سیستم‌هایی که قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی، باد و گرمای درون زمین را دارند، بستری برای فرهنگ سازی در این خصوص فراهم کنیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به موضوع ایمن سازی مدارس تاکید کرد و گفت: ایمن سازی مدارس اولویت ویژه ما هستند و در سال‌های اخیر به دنبال سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، موضوع افزایش ایمنی مدارس در دستور کار قرار گرفته است. بر همین اساس 90 درصد بودجه دولتی ما و همچنین کمک خیرین مدرسه ساز و مردم صرف افزایش ایمنی مدارس شده است و اکنون دوسوم مدارس کشور ایمن سازی شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال بر شمار مدارس ایمن و استاندارد بیافزاییم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین