کد خبر: ۳۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

اسدی:عربستانی‌ها دست پیش را می‌گیرند که پس نیفتند

دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید کرد که وزیر ورزش همچون مجامع قبلی این فدراسیون در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال هم رأی خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا اسدی در خصوص جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با رؤسای هیئت‌های فوتبال استان‌ها اظهار داشت: در خصوص اساسنامه صحبت‌هایی شد و قرار است تا چند روز آینده تغییرات دیگری هم صورت بگیرد و نسخه نهایی آن مشخص شود.

به گزارش تسنیم، وی درباره اینکه آیا اساسنامه مورد تأیید قرار گرفته یا نه، گفت: نه، باید نظرات در خصوص اصلاحیه‌ها جمع‌آوری شود، از هیئت‌ها نظرسنجی کنیم و بعد اساسنامه را تأیید کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه در اساسنامه ویرایش‌ شده سن رئیس فدراسیون فوتبال از 65 به 70 سال رسیده و آیا این مسئله برای این بوده که کفاشیان مشکلی برای حضور در انتخابات نداشته باشد، گفت: در این خصوص مجمع باید نظر بدهد. اینکه سن و سال در اساسنامه مطرح شود، فقط یک نظر است. اصلاً می‌توانند برخی نظر بدهند که رئیس فدراسیون فوتبال 18 سال داشته باشد، اما این فقط یک نظر است و نظر دادن مشکلی ندارد. هر وقت این مسئله به قانون تبدیل شد آن وقت اگر ایرادی بود می‌توان به آن پرداخت.

اسدی درباره اینکه آیا جلسه رؤسای هیئت‌های فوتبال با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پیش از مجمع شائبه‌برانگیز نیست که این اتفاق پیش از مجمع قبلی هم رخ داده بود، اظهار داشت: این جلسه رایزنی رئیس فدراسیون فوتبال با هیئت‌های فوتبال بود که خارج از عرف هم نیست. حال می‌توان این اتفاق را با تصویر بد برداشت کرد یا با تصویری خوب. تصویر خوب نشان‌دهنده ساختار هماهنگ است و تصویر بد هم برداشت‌هایی است که دیگران دارند.

وی در خصوص اینکه در چند روز اخیر ابهامات زیادی از اساسنامه ویرایش شده فدراسیون فوتبال بیرون آمده و آیا رؤسای هیئت‌های فوتبال ایرادی از این ابهامات گرفتند یا نه، خاطرنشان کرد: مسائلی هست که قرار شد در مجمع بیان شده و اعضا با استدلال قوی‌تری در این خصوص صحبت کنیم، آن هم در صورتی که بحث رأی‌گیری در خصوص اساسنامه وجود داشته باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیئت رئیسه قصد دارند نقش مسئولان وزارت ورزش و جوانان را در مجمع این فدراسیون کمرنگ کنند، گفت: در این خصوص تفاسیر مختلفی مطرح می‌شود، اما هنوز بحث خاصی روی این مسئله به وجود نیامده است. وزیر ورزش در مجمع قبلی رأی داد و این بار هم رأی می‌دهد. قطعاً در مجمع فدراسیون فقط رئیس مجمع رأی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی ریاست مجمع فدراسیون فوتبال را بر عهده خواهد داشت، تأکید کرد: رئیس مجمع رأی ندارد!

اسدی در واکنش به این مسئله که در جلسه قبلی رؤسای هیئت‌ها با علی کفاشیان کارت‌های هدیه به حاضران داده شد و آیا این بار هم چنین مسئله‌ای وجود دارد یا نه، اظهار داشت: من دفعه قبلی نبودم و تجربه این موضوع را ندارم، به همین دلیل اطلاعی هم نداشته و نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم، اما این بار از این اتفاق‌ها رخ نداد.

وی درباره جوسازی اخیر عربستانی‌ها مبنی بر اینکه برای انجام مسابقات ورزشی به ایران نمی‌آیند و خواسته‌اند که ایرانی‌ها نیز به کشورشان نروند، خاطرنشان کرد: معمولاً در این جور مسائل پایبند قوانین AFC و فیفا هستیم. درباره این موضوع چنین نهادهایی باید نظر بدهند و ما هم با عقلانیت پیش می‌رویم. اگر چنین درخواستی صورت گرفته باشد باید منتظر باشیم و ببینیم که AFC و فیفا چه تصمیمی خواهند گرفت که مطمئن هستیم آنها هم با عقلانیت پیش می‌روند نه اینکه هر فدراسیونی مسئله‌ای را برای خودش مطرح کرد، این مسئله تبدیل به قانون شود، ضمن اینکه در این موضوع ما ایرانی‌ها مظلوم واقع شدیم و ظلم به ما صورت گرفته، اما عربستانی‌ها دست پیش را می‌گیرند که پس نیفتند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه این فدراسیون چه اقدامی در مقابل اقدام عربستانی‌ها خواهد کرد، گفت: مطمئناً دیپلماسی لازم را برای حمایت از حق‌مان انجام خواهیم داد، اما آنقدرها هم حساسیت نشان نمی‌دهیم. این‌طور نیست که ما بخواهیم روی این مسئله حساس شویم و عربستانی‌ها فکر کنند ما با اولین واکنش آنها نگران شده‌ایم؛ البته که از حق‌مان کوتاه نمی‌آییم و مسائل اخیر هم نظر آنهاست.

اسدی در پاسخ به این سؤال که قوانین کشور حضور دوشغله‌ها ممنوع کرده و آیا فدراسیون فوتبال تافته جدابافته از سایر فدراسیون‌هاست که گفته می‌شود منعی برای حضور دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها نیست، گفت: بحث دوشغله‌ها جزو قوانین کشورمان است که اجازه حضور افراد را در شغل دوم نمی‌دهد حالا اینکه چنین مصداقی در فدراسیون فوتبال درست است یا نه، قابل بحث بوده و حقوقدان‌ها باید در این خصوص نظر بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین