کد خبر: ۳۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

معترضان به اعدام شیخ نمر در مقابل سفارت عربستان در واشنگتن تجمع کردند

شماری از معترضان به اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعی، در مقابل سفارت عربستان در واشنگتن تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز : شبکه خبری العالم امروز (چهارشنبه) با انتشار خبر تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرد معترضان شعارهایی را در محکومیت اعدام این روحانی شیعی سر دادند.
بر اساس این گزارش، یکی از تظاهرکنندگان از دولت عربستان خواست مجازات اعدام و از دولت آمریکا خواست روابط تجاری با عربستان را متوقف کند.

وی گفت: با توجه به تداوم نقض آشکار حقوق بشر در عربستان از جمله در زمینه حبس وبلاگ نویسان یا فعالان سیاسی یا به راه انداختن جنگی تجاوزکارانه با یمن، وقت آن رسیده است که درباره هم پیمانی آمریکا و عربستان تجدید نظر شود.

مقامات آمریکایی در جلسات محرمانه خود تایید کرده اند که اعدام گسترده و سایر موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت عربستان از جمله تلفات گسترده ناشی از مداخله نظامی این کشور در عربستان، مشکلاتی را در حوزه مسائل دیپلماتیک به بار آورده است.

دولت آمریکا از محکومیت قوی اعدام شیخ نمر خودداری کرده است و در دوران سالها حبس این روحانی سکوت کرده بود.

اعلام حکم اعدام شیخ نمر و 46 نفر دیگر خشم عمومی را برانگیخت و تنش های دیپلماتیک در منطقه را تشدید کرد.

نمر باقر النمر در سال 1959 در شهر عوامیه استان قطیف عربستان چشم به جهان گشود؛ این مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی در پی اعتراض های شیعیان این کشور در سال 2012 بازداشت شد. دادگاه جنایی رژیم سعودی روز چهارشنبه 15 اکتبر 2014 ، وی را به اقدام علیه امنیت ملی و محاربه متهم کرد. وی سرانجام روز شنبه اعدام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین