کد خبر: ۳۴۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
در جلسه فوق‌العاده هیات دولت به تصویب رسید؛ تداوم توقف سفرعمره

انتقادشدید از حمله‌موشکی عربستان به سفارت ایران/ممنوعیت ورود کالا با مبداء عربستان

هیأت وزیران، ورود کالاهای تولید عربستان و یا از مبدأ این کشور را از کلیه مبادی ورود کالا به کشور از جمله مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع اعلام و مصوب کرد که سفر عمره نیز کما فی السابق تا اطلاع ثانوی متوقف می‌ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- هیأت دولت صبح امروز(پنج‌شنبه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و اعضا به ادامه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه پرداختند.

به گزارش آفتاب، در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص لایحه مذکور، تعداد دیگری از مواد آن به تصویب رسید و ادامه بحث به جلسه آینده موکول شد.

واکنش ایران به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا که موجب وارد شدن خسارت هایی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی گردید را به شدت محکوم کرد.

حسین جابری انصاری افزود: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض تمامی کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در کلیه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت به عهده دولت عربستان است. بدیهی است جمهوری اسلامی ایران حق خود برای پی گیری این موضوع را محفوظ می دارد.

به گزارش آفتاب، بعد از اعدام شیخ‌نمر در عربستان و درپی آن اعتراض‌های گسترده در کشورمان که در این اعتراض‌ها برخی به سفارت عربستان حمله کردند، مقامات عربستان ضمن قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران، همچنان در تلاش هستند تا ضمن تحریک برخی کشورها برای قطع روابط با ایران، به ایجاد تنش در منطقه و فضاسازی علیه کشورمان بپردازند.

در همین راستا، شب گذشته عربستان سعودی، سفارت ایران در یمن را هدف موشک قرار داد که بر اثر برخورد ترکش‌های موشک‌های عربستان، خساراتی به دیوار ساختمان سفارت کشورمان وارد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین