کد خبر: ۳۴۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

دادستان کل کشور: تحقیقات درباره حمله‌کنندگان به سفارت عربستان ادامه دارد

دادستان کل کشور با بیان اینکه تحقیقات درباره حمله کنندگان به سفارت عربستان همچنان ادامه دارد، گفت: بعد از وقوع این رخداد، دادستانی وارد عمل شد و در حال پیگیری هجوم برخی برای ورود به سفارت است.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رو پنجشنبه در مراسم اختتامیه ادوار آموزشی کوثر 94 در جمع خبرنگاران افزود: ابعاد مختلف این موضوع توسط دستگاه های اطلاعاتی پیگیری می شود و زمانی که مسائل روشن تر شد اطلاعات لازم در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی به شهادت شیخ نمر نیز اشاره و تاکید کرد: آل سعود مرتکب جنایتی شد که نه فقط برای مسلمانان بلکه برای تمام انسان های آزاده قابل تامل است؛ کشتن عالمی که فقط جرمش حق گویی، حق خواهی و انتقاد بود.

** پرونده حقوقی فاجعه منا

رئیسی درباره روند پیگیری حقوقی فاجعه منا نیز گفت: جلسه های زیادی با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، بعثه، وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشته ایم و فاجعه منا با جدیت در حال پیگیری است.

دادستان کل کشور به فعالیت کمیته حقیقت یاب در این زمینه اشاره کرد و افزود: البته وزارت امور خارجه در خط مقدم این پیگیری قرار دارد.

وی تاکید کرد: اگر ابعاد فاجعه منا مشخص نشود به طور قطع موضوع حج در سال های آینده سوال برانگیز خواهد شد؛ در این فاجعه پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و برای افرادی که قصد دارند به حج بروند این پرسش پیش خواهد آمد که آیا این فاجعه دوباره تکرار می شود؟ بنابراین بر روشن شدن ابعاد آن تاکید داریم.

رئیسی گفت: خسارت هایی وارد شده به خانواده های آسیب دیده در این فاجعه باید از سوی عربستان تامین شود؛ از این رو وزارت خارجه باید پیگیری کند؛ ضمن آنکه مقصران نیز باید شناسایی شوند.

** مورد جدیدی از تخلف انتخاباتی گزارش نشده است

دادستان کشور درباره برگزاری انتخابات پیش رو نیز گفت: بررسی صلاحیت کاندیداها با هیات های اجرایی و شورای نگهبان است؛ در انتخابات رعایت اخلاق، قانون، قانون مداری و توجه به مشارکت عمومی و حداکثری در نظر است.

وی ادامه داد: امیدواریم با کاری که بعنوان ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی تشیل شد، شاهد تخلف در انتخابات نباشیم؛ تاکنون حدود 35 انتخابات در کشور انجام شد؛ در واقع کشور ما کشوری انتخاباتی است.

به گزارش ایرنا،وی تاکید کرد: هر رای که در انتخابات به صندوق انداخته می شود، رای دادن به نظام و توجه ملی به کشور است؛ بنابراین باید تلاش کنیم انتخاباتی با نشاط و قانونمند داشته باشیم.

رئیسی درباره پرونده تخلفاتی در انتخابات نیز گفت: جز همان تعداد پرونده های تخلف که پیش از این اعلام شده بود، مورد جدیدی گزارش نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین