کد خبر: ۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۳
ریيس كميته امور خارجه مجلس دوماي روسيه:

پیشنهاد روسیه تنش در مسئله هسته‌ای ایران را از بین می‌برد

آفتاب‌‌نیوز : وی تاكيد كرد مسكو در حال همكاري فعالانه با ايران است و تحريم‌هاي احتمالي عليه تهران به منافع روسيه آسيب مي‌رساند.

ریيس كميته امور خارجه مجلس دوماي روسيه ادامه داد: در صورتي كه ايران راهي براي خروج از وضعيت موجود پيدا نكند و تحريم‌هايي اعمال شود، تعداد زيادي از پروژه‌هاي ما آسيب مي‌بيند.

وي افزود: روسيه به طور طبيعي يك عضو منظم از جامعه جهاني است و بايد به اين تحريم‌ها عمل كند و سپس ما همه جايگاه‌ها و منافع خود را به مقدار زيادي در پروژه‌هاي ديگر از جمله همكاري در زمينه هسته‌اي از دست مي‌دهيم.

كساچيف تصريح كرد: در اين ارتباط، پيشنهاد روسيه براي آغاز غني‌سازي اورانيوم ايران در خاك روسيه به هدف از بين بردن تنش در مساله هسته‌اي ايران و دفاع از منافع اقتصادي روسيه است.

وي افزود: به همين دليل است كه (غني‌سازي اورانيوم ايران در روسيه) به خودي خود هدفي براي ما نيست و انگيزه ما نوع‌دوستانه است، ما تنها سعي داريم حضور خود را در ايران تثبيت كنيم.

ریيس كميته امور خارجه مجلس دوماي روسيه تاكيد كرد: ساخت نيروگاه فرآوري اورانيوم در روسيه بدون شك يك مصالحه است كه از يك سو به ايران اجازه مي‌دهد وجهه خود را تخريب نكند و از سوي ديگر به ما اجازه غني‌سازي اورانيوم را تحت كنترل شديد بين‌المللي مي‌دهد.

وي افزود: اين يك مصالحه واقعي است و من از اينكه ايران واكنش به اين مساله را مسكوت مي‌گذارد، تعجب مي‌كنم. من نمي‌توانم توضيح منطقي براي تاخير واكنش در اين خصوص بيابم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین