کد خبر: ۳۴۱۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

عربستان از ایران دعوت کرد در نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض شرکت کند

وزیر خارجه عربستان با اعلام دعوت سازمان کنفرانس اسلامی از ایران برای شرکت در نشستی که به درخواست ریاض برگزار می‌شود، بر سیطره رژیم سعودی بر این سازمان و تصمیم‌گیری در آن مهر تایید زد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری عربستان، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی دلایل دعوت سازمان همکاری اسلامی از وزارت خارجه ایران برای شرکت در نشست وزارتی‌ این سازمان که عربستان سعودی خواستارر برگزاری آن شده است، اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، الجبیر شنبه نوزدهم دی ماه پس از نشست ضد ایرانی ریاض و تصمیماتی که در راستای سیاست‌های خصمانه و ماجراجویانه آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران برای تشدید بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه اتخاذ شد،گفت : سازمان  همکاری اسلامی، ایران را هم شامل می‌شود و ایران هم یکی از اعضای آن است، وقتی پادشاهی سعودی درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را برای بررسی حملات به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد را داده است، این سازمان هم طبعا دعوت‌نامه‌های مشارکت را برای تمام اعضا می‌فرستد.

الجبیر افزود هدف از برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی، مشخص کردن موضع کشورهای اسلامی است، زیرا چنین اقداماتی بر خلاق قوانین بین المللی و توافق‌نامه‌های وین و منشور سازمان همکاری اسلامی است.

وزیر خارجه سعودی پیش‌بینی کرد که سازمان همکاری اسلامی به زعم وی موضع قاطعی همانند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ خواهد کرد.

پیش بینی وزیر خارجه سعودی با توجه به سیطره رژیم بر سازمان همکاری اسلامی و همچنین سعودی‌بودن دبیرکل آن و قرار داشتن مقر آن در خاک عربستان و خریدن بیشتر اعضا با دلارهای نفتی و سیاست تطمیع و تهدید و فشار آل سعود دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

الجبیر مدعی شد : در حال حاضر به تماس‌ها با جامعه بین المللی برای توضیح چهره واقعی ایران ادامه می‌دهیم، زیرا رویکرد و سیاست‌های این کشور در طول 35 سال اخیر غیر قابل قبول و مردود است و ما به تدابیر بیشتری که بتوان علیه ایران در صورت ادامه سیاست‌هایش اتخاذ کرد، نگاه می‌کنیم  و امور به مرور زمان روشن‌تر خواهد شد.

عربستان در ادامه تلاش برای وادار کردن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراهی با سیاست‌های تنش‌آمیز و خصمانه این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه نوزدهم دی نشست فوق العاده اعضای این شورا را در ریاض برگزار کرد که الجبیر دیپلمات کم تجربه و ماجراجوی سعودی در این نشست به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در حالی که رژیم آل سعود از پنج سال پیش در سوریه از طریق ده‌ها هزار تروریست مزدور خود تاکنون ده‌ها هزار شهروند سوری بیگناه را قتل عام کرده و در یمن هم از 9 ماه پیش جنگ ویرانگری به راه انداخته و هزاران یمنی بیگناه را به کام مرگ کشانده، مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
0
سیاست کار پیچیده ایه ولی متاسفانه بعضیا ساده انگاری می کنن!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین