کد خبر: ۳۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
ظریف در ديدار نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه:

اجازه تنش‌آفرینی به عربستان نمی‌دهیم/در حفاظت از سفارت‌خانه‌ها مسئولانه عمل می‌‌کنیم

وزير امور خارجه کشورمان گفت: اجازه نمي‌دهيم رويکردهاي تشنج آفرين سعودي‎ها، تاثير منفي بر حل بحران سوريه بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر  ظريف امروز در ديدار نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه با تشريح آخرين تحولات جمهوري اسلامي ايران و عربستان اظهار داشت: آنچه در صحنه تحولات منطقه اي مي بينيم رويکرد تشنج آفرين عربستان است و عربستان سعودي با اقدامات تشديد آميز خود درصدد تاثيرگذاري منفي بر بحران سوريه است.

به گزارش آفتاب به نقل از اداره کل ديپلماسي رسانه‌اي وزارت امور خارجه، وي افزود: آنها با حمله به سفارت جمهوري اسلامي ايران در صنعا و مجروح کردن کارمند سفارت رويکردهاي منفي خود را پنهان مي سازند در حاليکه جمهوري اسلامي ايران در قبال ضرورت حفاظت از سفارتخانه ها مسئولانه عمل مي کند. 
 
وزير امور خارجه کشورمان با تشريح مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال حل بحران سوريه اظهار داشت :جمهوري اسلامي ايران در قبال بحران ها همواره مسئولانه و سازنده عمل کرده است . 

وي افزود: اجازه نخواهيم داد تا رويکردهاي تنش آفريني سعودي، تاثير منفي براي حل بحران سوريه بگذارد و مشکلات مردم سوريه و يمن و اروپا که از طريق مهاجرت مردم مظلوم سوريه درآنجا فزوني يافته تشديد گردد. 
 
آقاي دي ميستورا نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل نيز در اين ديدار گزارشي از آخرين تلاشهاي خود براي تحقق و اجراي نتايج نشست وين و تعيين ليست معارضين براي مذاکرات با دولت سوريه ارائه کرد. 

وي با تشريح سازوکار ها و نتايج توافقات اوليه اظهار داشت: براي رسيدن به ليست هاي واحد از بين گروههاي مختلف معارضين با توجه به تنوع طيفهاي اجتماعي و سياسي در عرصه سياسي ، قومي ، مذهبي ، جامعه مدني ، استانها تلاشهاي متعددي در دستور کار است و نقش ايران را در حل بحران سوريه همواره سازنده ارزيابي مي کنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین