کد خبر: ۳۴۱۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

مهلت رو به پایان متهم فسادنفتی؛ بابک‌زنجانی پول‌ها را بازمی‌گرداند؟!

بابک زنجانی مدت‌هاست بدل به یکی از نام‌های آشنا برای افکار و رسانه‌های عمومی شده است. همو که داستان پرونده اتهام فساد نفتی‌اش شبیه داستانی دنباله‌دار شده است. حالا ۲۴ جلسه از دادگاه او به ریاست قاضی صلواتی گذشته و دادگاه در انتظار است تا زنجانی پول‌های متعلق به شرکت ملی نفت را باز گرداند. اما بدهی زنجانی چقدر است؟ آیا او به قول خود وفا می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: مبلغ بدهی اولیه بابک زنجانی ۲میلیارد و ۶۶میلیون یورو است که ما در قالب دادخوست، تعیین خسارت ناشی از این بدهی را هم مطالبه و اعلام کرده‌ایم.

به گزارش آفتاب، علی‌اکبر ماهرخ‌زاد تاکید می‌کند: بدهکار میلیاردر نفتی تاکنون مبلغی به حساب شرکت ملی نفت واریز نکرده و ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

اما ظاهرا اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور چندان به برگشت پول‌ها توسط زنجانی خوشبین نیست. رئیس سازمان مناطق آزاد به تازگی گفته است: من دادگاه بابک زنجانی را پیگیری نمی‌کنم اما می‌دانم که در واقع او تاکتیک‌های مختلفی را پیاده می‌کند و همه را به بازی گرفته است. پول ملت را خورده، یک روز گریه می‌کند و یک روز می‌خندد و… اما در حال حاضر گریه مهم نیست. اینها همه بازی و شگردهای اوست.

مهلت رو به پایان زنجانی

بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی روز یکشنبه ۲۹آذرماه در حالی به پایان رسید که قاضی صلواتی از موافقت خود با درخواست مهلت یکماهه بابک زنجانی خبر داد و گفت: با توجه به تقاضای وکیل‌مدافع بابک زنجانی مبنی بر ارائه مهلت برای پرداخت بدهی و ارائه یک فقره برات از سوی متهم در یک کشور و بانک خارجی در جهت پرداخت یا تضمین پرداخت آن و اینکه متهم اموالی را در خارج و داخل معرفی کند، دادگاه با استفاده از اختیارات قانونی خود یک ماه مهلت برای وصول مطالبات شرکت نفت به متهم ارائه می‌کند که امیدواریم ظرف این مدت بدهی‌های متهم با شرکت HK و شرکت نفت تسویه شود.

پس از اعلام قاضی از تاریخ ۳۰ آذرماه مهلت یکماهه زنجانی برای پرداخت بدهی آغاز شد و اکنون که ۲۰روز از این مهلت گذشته، به اذعان سخنگوی قوه قضائیه و وکیل مدافع متهم، تلاش زنجانی برای پرداخت بدهی‌های خود همچنان ادامه دارد. این در حالی است شمارش معکوس برای برگزاری بیست و پنجمین جلسه دادگاه آغاز شده و زنجانی تنها ۱۰روز دیگر برای عمل به وعده خود فرصت دارد، وعده‌ای که اگر محقق شود بنابر گفته معاون اول قوه قضائیه می‌تواند در صدور حکمش موثر باشد.

اما در این میان حسین دهدشتی نماینده آبادان که رئیس کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی است، با تاکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی می‌گوید: هیچ تضمینی برای پرداخت بدهی این متهم بعد از آزادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ادعای پرداخت بدهی از سوی بابک زنجانی ریشه‌ای دو ساله دارد، افزود: اگر این متهم قصدی برای پرداخت بدهی خود داشت تاکنون این موضوع انجام گرفته بود.

اما رسول کوهپایه‌زاده وکیل زنجانی می‌گوید: موکلم در تلاش است تا بدهی‌هایش را به شرکت نفت تا زمان تعیین شده از سوی دادگاه پرداخت کند. وی مدعی است: بابک زنجانی تا این لحظه اقدامات خوبی را در جهت پرداخت بدهی‌هایش انجام داده است.

کوهپایه‌زاده با اشاره به این مطلب که معاون اول قوه قضائیه هم در نشست خبری به این نکته اذعان داشت که زنجانی در این مدت پیگیری‌هایی برای پرداخت بدهی‌هایش داشته است افزود: تلاش موکلم برای پرداخت بدهی‌ها ادامه دارد و کارهایی انجام شده که منتظریم پاسخ‌های شرکت نفت را در این زمینه دریافت کنیم.

اما دهدشتی با اشاره به اظهارات وکیل متهم نفتی در خصوص آزادی وی و پرداخت بدهی‌هایش تصریح کرده است: هیچ تضمینی برای پرداخت بدهی این متهم بعد از آزادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از دو سال قبل تاکنون بابک زنجانی ادعای پرداخت بدهی را دارد، اما هنوز ریالی از سوی وی پرداخت نشده است، می‌گوید: ۸۰ درصد پولهای این متهم خارج از کشور بوده و در صورت خروج وی به بهانه بازگشت بدهی‌ها هیچ تضمینی برای بازگشت وی وجود نخواهد داشت.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی تاکنون با توصیه‌های برخی افراد سرشناس چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی باز است، تاکید دارد: دست‌های پشت پرده در پرونده بابک زنجانی بسیار است و تسریع در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی برخی شائبه‌ها را در خصوص حمایت دستهای پشت پرده از این متهم نفتی از بین می‌برد.

دهدشتی با یادآوری اینکه قوه قضائیه با عوامل دخیل در پرونده بابک زنجانی با صراحت بیان برخورد می‌کند، اظهار می‌کند: به یقین می‌توان با جدیت بیشتر همه بدهی‌های بابک زنجانی را به بیت‌المال بازگرداند.

منبع: آرمان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
2
جناب اقاي مدير حقوقي شركت ملي نفت ايران بفرمايي مگر اون روزهاي كه نفت را به بابك زنجاني ميداديد حضرتعالي نبوديد مثلا جنابعالي مدير حقوقي شركت نفت بوديد امرو يك كاسب بي سواد دو بار بكسي نسيحه نميده شما كشتي اولي وصول نشد چرا دوباره داديد پس خودتا بايد پاسخگو باشيد نه بابك زنجاني
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین