کد خبر: ۳۴۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

آیت‌الله موسوی‌بجنوردی: اجتهاد سیدحسن‌خمینی بدیهی است

آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی مجتهدی است که درجه اجتهادش را امام خمینی(ره) تایید کرد. از سوی دیگر او در سال‌های ٦١ تا ٦٨ عضو شورای عالی قضایی بود که شرط حضور در این شورا، مجتهد بودن بود.
آفتاب‌‌نیوز :
اعتماد نوشت: حالا مجتهدي كه روزي امام بر اجتهادش مهر تاييد زده بود بر مجتهد بودن يادگار امام تاكيد مي‌كند تا او هم به موج علما و روحانيوني بپيوندد كه سيد حسن خميني را مجتهد مي‌دانند. آيت‌الله موسوي بجنوردي اما به اين حد كفايت نمي‌كند و سيد حسن خميني را نه‌تنها مجتهد كه فردي با سواد و دانش بالاي سياسي و عادل مي‌داند.

شاگرد پيشين امام از موضوع آزمون هم اظهار گلايه مي‌كند و مي‌گويد: چگونه است كه در دوره‌هاي قبل افرادي بودند كه در هنگام ثبت‌نام براي خبرگان به لحاظ علمي هم‌سطح جايگاه امروز سيد حسن خميني نبودند اما صلاحيت اين افراد، بدون آزمون تاييد شد؟ آيت‌الله موسوي بجنوردي زماني كه براي ورود به انتخابات خبرگان اعلام آمادگي كرد، با صراحت گفت وارد عرصه انتخابات شده تا در اين ميدان سيد حسن خميني را همراهي كند.

آيت‌الله سيدمحمد موسوي‌بجنوردي درباره اجتهاد سيدحسن خميني گفت: با توجه به اينكه بنده سال‌هاست از نزديك با خانواده امام (ره) و ايشان در ارتباط هستم، تاييد مي‌كنم سيدحسن خميني علاوه بر اجتهاد، صلاحيت كامل نيز دارد. همچنين ايشان به نحو احسن توليت حرم امام خميني (ره) و موسسات مربوط به امام را برعهده دارند. اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جوسازي‌هاي رسانه‌هاي خاص عليه صلاحيت علمي سيد حسن خميني براي خبرگان رهبري افزود: از نظر من ايشان علاوه بر مجتهد بودن، عادل نيز هستند. چگونه است كه در دوره‌هاي قبل افرادي بودند كه در هنگام ثبت‌نام براي خبرگان به لحاظ علمي هم‌سطح جايگاه امروز سيد حسن خميني نبودند اما صلاحيت اين افراد، بدون آزمون تاييد شد؟ در صورتي كه سيد حسن خميني در حالي براي خبرگان داوطلب شده كه علاوه بر اجتهاد و تعهد كامل به مقام معظم رهبري، داراي فهم و دانش سياسي بسيار بالايي است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین