کد خبر: ۳۴۲۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

تشکر جان کری از نحوه برخورد مقامات ايران با تفنگداران آمريکايی

وزير خارجه آمريکا از مقامات ايران به سبب واکنش مناسب و همکاري با ملوانان نيروي دريايي آمريکا تشکر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه در سخناني در دانشگاه دفاع ملي اين کشور از مقامات ايران به سبب واکنش مناسب و همکاري با ملوانان نيروي دريايي آمريکا تشکر کرد.

کري گفت با ملوانان ما به خوبي رفتار شده است، به آنها پتو و غذا داده شد. ما مي توانيم تصور کنيم اگر چنين وضعي سه يا چهار سال پيش رخ مي داد اوضاع به چه صورت بود.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، وي افزود: اين موضوع مصداقي براي نقش کارآمد ديپلماسي است.

پیشتر نیز وزير خارجه آمريکا در بيانيه اي به سبب حل و فصل سريع موضوع ورود دو شناور نظامي آمريکا از مقامات ايران تشکر کرده بود.

پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه آمريکا گزارش داد: وزير امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه در بيانيه اي از مقامات ايران به سبب حل و فصل سريع موضوع ورود دو شناور نظامي آمريکا به همراه خدمه آنها به آب هاي ايران تشکر کرد. 

کري در اين بيانيه خود ضمن ابراز خرسندي از بازگشت در کمال سلامت ملوانان نيروي دريايي آمريکا تاکيد کرد: من به عنوان يک ملوان سابق اهميت حضور دريايي را در سراسر جهان و وظيفه سخت و مهم نيروي دريايي مان را در منطقه خليج فارس درک مي کنم و به زنان و مردان جوان نظامي مان افتخار مي کنم و مي دانم آنها با چه جديتي مسئوليت هايشان را در قبال ديگران و نظاميان ديگر در شرايط اضطرار به انجام مي رسانند.

وي در اين بيانيه آورده است: من از مقامات ايران به سبب همکاري شان در حل و فصل فوري اين موضوع تشکر مي کنم. حل و فصل اين مسئله در کمال آرامش و به اين شيوه موثر گواهي بر نقش محوري ديپلماسي در حفظ ايمني، ‌امنيت و قدرت کشورمان است.

گفتني نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عصر ديروز دو شناور مسلح را به همراه ده تفنگدار آمريکايي که وارد اب هاي سرزميني ايران در نزديکي جزيره ايراني فارسي در خليج فارس شده بودند بازداشت کرد  که  پس از محرز شدن اقدام غير خصمانه صبح امروز آنان را رها کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین