کد خبر: ۳۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

مکانیزم‌ بیمه و حداقل دستمزد خبرنگاران و هنرمندان‌ در قانون مطبوعات تغییر کرد

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکانیزم‌ بیمه و حداقل دستمزد خبرنگاران و هنرمندان‌ در قانون مطبوعات تغییر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین انتظامی صبح امروز در جمع مدیران رسانه‌های گیلان درباره وضعیت بیمه خبرنگاران اظهار کرد: تمام روزنامه‌نگارانی که خبرنگاران میدانی هستند و در رسانه‌های مکتوب و وب کار می‌کنند باید در قالب صنفی باشند.

وی تشکیل سازمان رسانه‌ای را ضرورت دانست و تصریح کرد: تخلفات مطبوعاتی زیر نظر سازمان صنفی خودشان باید رسیدگی شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیمه و حداقل دستمزد خبرنگاران و هنرمندان باید دارای چارچوبی باشد، تصریح کرد: مکانیزم‌ها در قانون مطبوعات تغییر کرد.در ماده 46 قانون مطبوعات ذکر شده که صاحبان امتیاز و مدیران مسئول مکلف هستند همکاران خود را بیمه کنند.

انتظامی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته روی مسئله مذکور پیگیری ویژه شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی رسانه، به خاطر اینکه مدیران رسانه‌ها تشویق شوند به آنها گفتیم اگر همکاران خود را بیمه کنند فیش پولی که به حساب سازمان تامین اجتماعی ریخته شده را نشان دهید تا به شما پرداخت کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه خبرنگاران را موجب تثبیت و ایجاد انگیزه بیشتر در بین آنها دانست و تصریح کرد: سه روز پیش حدود 5 میلیارد تومان پول مربوط به بیمه تابستان رسانه‌ها را گردش کار کردیم که چند روز دیگر به حساب مدیران رسانه‌ها که فیش بیمه همکاران خود را ارائه دادند واریز می‌شود.

به گزارش فارس، این مسئول وظیفه آموزش رسانه‌ها را به‌ عهده وزارت ارشاد و سازمان‌های رسانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: به خبرگزاری‌های بزرگ کشور گفته شده علاوه بر سهمیه بیمه‌ای که برای همکارانتان در تهران در نظر می‌گیریم معادل همان تعداد می‌توانید تمام همکاران خودتان در سراسر کشور را بیمه کنید تا از حالت رابط خبری خارج شوند.

وی رابط خبری را فاقد امنیت شغلی دانست و یادآور شد: رابط خبری تثبیت حرفه‌ای ندارد و بیمه کردن آنها وضعیتشان را مشخص می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین