کد خبر: ۳۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

ترامپ: بیل کلینتون می‌توانست مانع حملات 11 سپتامبر شود

دونالد ترامپ معتقد است که بیل کلینتون این توانایی را داشته که از وقوع حملات 11 سپتامبر جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات جنجالی معروف است بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا را در خصوص حملات 11 سپتامبر مورد انتقاد قرار داد و گفت که کلینتون می‌توانسته با از میان بردن اسامه بن‌لادن مانع کشته شدن هزاران آمریکایی شود.

ترامپ در سخنرانی خود درایالت آیووا خاطرنشان کرد: من بن لادن را می‌دیدم و در این باره که او اظهارات وحشتناکی درباره ما مطرح می‌کند مطالبی می‌خواندم و با خود می‌گفتم امیدوارم ما او را از میان ببریم. اما ما او را از میان نبردیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،وی خاطرنشان کرد: در واقع بیل کلینتون از این مساله اطلاع داشت. اگر آنها برای از بین بردن بن لادن دست به کار می‌شدند احتمالا امروز مرکز تجارت جهانی به همان ترتیب که قبل از حملات 11 سپتامبر بود باقی می‌ماند و مهمتر از آن هزاران آمریکایی که در این حملات کشته شدند اکنون احتمالا زنده بودند.

یک روز پیش از آنکه حملات 11 سپتامبر اتفاق بیفتد بیل کلینتون اعلام کرده بود که این موقعیت را داشته که در سال 1998 ترور رهبر پیشین القاعده را محقق سازد اما تصمیم گرفته که این کار را نکند.‌

کلینتون در اظهارات خود در 10 سپتامبر 2011 گفت: ما تقریبا به بن لادن نزدیک شده بودیم و می‌توانستیم او را از بین ببریم اما در این راستا باید به قندهار حمله می‌کردیم و 300 کودک و زن بیگناه در این حمله کشته می ‌شدند و با توجه به این شرایط من تصمیم گرفتم که این کار را نکنیم.

براساس گزارشی که بعدها منتشر شد اعضای تیم امنیتی و نظامی وقت به کلینتون پیشنهاد داده بودند که حمله به قندهار را در سال 1998 انجام دهد. زیرا در این حمله احتمال کشتار غیرنظامیان وجود داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین