کد خبر: ۳۴۲۷۷۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
بیانیه‌مشترک ظریف و موگرینی؛ این توافق‌تاریخی، استوار و منصفانه است

اتحادیه‌اروپا و آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو کردند/تبریک روحانی به‌مناسبت لغو تحریم‌ها

محمد جواد ظریف با بیان اینکه "امروز روز خوبی برای مردم ایران است و تحریم ها امروز لغو خواهد شد"، گفت: امروز یه روز خوب برای دنیاست چراکه ثابت شده مشکلات مهم را می‌توانیم از طریق دیپلماسی حل کنیم نه تهدید و فشار و قطعا از این جهت امروز روز مهمی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برای حضور در مراسم اجرای برجام، به‌همراه معاونان خود وارد وین شده‌اند. از سوی دیگر جان‌کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با دریافت حکم تفویض اختیارات اوباما برای لغو تحریم​‌های ایران وارد وین شده‌اند.

به گزارش آفتاب، محمد جواد ظریف صبح روز شنبه در بدو ورود به وین در پاسخ به این پرسش که برداشته شدن تحریم‌ها چقدر بعد از روز اجرا تضمین شده است گفت: کسانی هستند که همیشه صلح را تهدید موجودیت‌شان می دانند و اینها همیشه مخالف بوده و به این مخالفتشان ادامه خواهند داد. امروز روز خوبی برای مردم ایران است و تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد.

وی افزود: همچنین امروز روز خوبی برای منطقه است. منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می توانست نگرانی ایجاد کند با برجام رها شده و می تواند بدون غبارهای خطرناک که به دلیل تبلیغات منفی علیه برنامه هسته ای شکل گرفته حرکت صلح طلبانه ایجاد کند.

براساس گزارش ایسنا، وزیر خارجه گفت: امروز یک روز خوب برای دنیاست چراکه ثابت شده مشکلات مهم را می توانیم از طریق دیپلماسی حل کنیم نه تهدید و فشار و قطعا از این جهت امروز روز مهمی است. امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت و گو هایی هم با آمانو ،کری و موگرینی خواهم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از آن یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می شود. گزارش مدیر کل برجام را اجرایی خواهد کرد اما برای اعلام اهمیت این واقعه بیانیه ای هم خوانده خواهد شد.

وی درباره برنامه های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل آژانس را دارم اعلام اجرای برجام و دیدار های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا با سایر وزرای خارجه از جمله آقای کری دیدار خواهیم داشت. این ملاقاتها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکا‌یی‌ها اعلام کردند انجام داده اند.

وی در پاسخ به این که بعد از اجرای برجام جمهوری اسلامی ایران چه اهداف و اقداماتی را در منطقه دنبال می‌کند گفت: بعد از اجرای برجام زمینه خوبی ایجاد می شود برای همکاری گسترده تر در منطقه برای خطر عمده ای که منطقه ما را تهدید می‌کند و آن هم خطر تروریست و افراط گرایی است. ما این آمادگی را داریم و امیدواریم که سایر همسایگان ما در منطقه و جامعه بین الملل برای مبارزه با این معضل همکاری را داشته باشند .

وزیر خارجه در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید برجام تا پایان زمان خود با موفقیت اجرا شود؟ گقت: تاکید داریم منفعت همه در این است برجام کاملا اجرایی شود و همه به آن متعهد باشند البته روش ما بر احراز و رصد کردن نحوه پایبندی سایر کشورها است اما عقل حکم می کند کشورهایی که مدت زیادی را صرف این سند کردند با اقدامات نسنجیده باعث نشوند نتیجه مذاکرات به هدر رود.

به گزارش آفتاب، با تایید آژانس مبنی بر این که ایران به تعهدات خود عمل کرده است، زمینه برای اجرای توافق جامع هسته‌ای (برجام) فراهم می شود و پس از انتشار گزارش آژانس نیز بیانیه‌ای مشترک توسط وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست گذاری اتحادیه اروپا خوانده می‌شود.

خبرگزاری های بین‌المللی نیز جمعه شب از سفر وزیر امورخارجه آمریکا به وین برای گفت وگو با ظریف و موگرینی خبر دادند و همزمان کاخ سفید حکم تفویض اختیارات رئیس جمهوری آمریکا به جان کری در زمینه رفع تحریم های هسته ای را منتشر کرد.

ظریف و موگرینی دیدار کردند

وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح روز شنبه به وقت محلی در هتل کوبورگ وین با یکدیگر دیدار کردند.


کری هم وارد وین شد

جان کری، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا برای شرکت در نشست اعلام اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) دقایقی پیش وارد وین شد.کری قرار است تا دقایقی دیگر نیز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره‌ی اجرای برجام دیدار و گفت‌وگو کند.

ظریف و کری دیدار کردند

وزیران خارجه ایران و آمریکا در هتل کوبورگ وین دیدار کردند. دیدار محمد جواد ظریف و جان کری آخرین دیدار این دو مقام ایرانی و آمریکایی قبل از اعلام اجرای برجام است.

تحریم‌ها امروز لغو می‌شوند/ظریف و موگرینی دیدار کردند/کری هم وارد وین شد

گزارش آژانس هنوز منتشر نشده و خبرنگاران در مرکز رسانه آژانس در انتظار قرائت اعلامیه مشترک ظریف و موگرینی هستند.حضور خبرنگاران برای پوشش اعلام اجرایی شدن برجام در وین چندان جشمگیر نیست و بیشتر خبرنگاران محلی در محل حاضر هستند.

وزیر امورخارجه اتریش در آستانه اعلام اجرای برجام وارد هتل کوبورگ شد.

شایان ذکر است بیانیه ظریف و موگرینی به طور مشترک به زبان فارسی و انگلیسی از سوی ظریف و موگرینی قرائت می‌شود. با اعلام روز اجرا تمامی تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران لغو خواهد شد.


محمد جواد ظریف دقایقی پیش در صفحه توییترش نوشت: ما در حال رسیدن به روز اجرای برجام هستیم. مشکل جدی‌ای نیست. دیپلماسی نیازمند صبر است اما همه ما می دانیم که جایگزین بهتری وجود ندارد.

جابری انصاری: اندکی صبر، سحر نزدیک است

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت حارجه در مطلبی اعلام کرد: رایزنی های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد و هر لحظه این احتمال هست که با صدور گزارش آژانس، بیانیه مشترک اجرای برجام توسط دکتر ظریف و خانم موگرینی قرائت شود. اندکی صبر، سحر نزدیک است.

دیدار دوباره ظریف و کری

ماری هارف، مشاور امور استراتژیک وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود یک بار دیگر همراه با تیم همراه خود در راستای گفت‌وگو برای اجرا شدن برجام در وین با یکدیگر دیدار کردند.

ایران و 1+5 آماده قرائت بیانیه مشترک اجرای برجام می شوند

پس از ساعت‌ها انتظار برای اعلام اجرایی شدن برجام ایران و 1+5 آماده قرائت بیانیه مشترک اجرای برجام می شوند.

آژانس تایید کرد: ایران اجرای تعهداتش را تکمیل کرده است

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش گزارش خود را از راستی‌آزمایی اجرای تعهدات ایران آن‌گونه که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمده است، منتشر کرد.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد: ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرده است.(ادامه)

موگرینی: پس از دیدار من و ظریف با آمانو بیانیه را قرائت می‌کنیم

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر خود نوشت: هم اکنون به همراه ظریف برای دیدار با آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهیم رفت و پس از این دیدار برای قرائت بیانیه اجرایی شدن برجام آماده خواهیم شد.

بیانیه‌مشترک ظریف و موگرینی؛ این توافق‌تاریخی، استوار و منصفانه است

پس از ورود هیات های مذاکره کننده ایران و اتخادیه اروپا و آژانس به مقر سازمان ملل قرائت بیانیه مشترک ظریف و موگرینی قرائت شد.(ادامه)

لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

مقامات آگاه اروپایی اعلام کردند که اتحادیه اروپا پس از تایید نهایی آژانس و اجرایی شدن برجام همه تحریم‌های هسته‌ای خود علیه ایران را لغو کرده است.

جان کری: آمریکا تحریم‌هایش علیه ایران را لغو کرد

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اندکی پس از تایید شدن انجام تعهدات ایران از سوی آژانس با اعلام این که ایران در راستای تعهدات خود در برجام حرکت کرده است اعلام کرد که کشورش همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کرده است.

تبریک روحانی به مناسبت لغو تحریم‌ها

دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در پیام توییتری خود نوشت: برجام به فرجام رسید. خدا را سپاس می‌گویم و در مقابل عظمت شما ملت صبور سر تعظیم فرود می‌آورم. این سربلندی و پیروزی بر شما مبارک باد.

اوباما فرمان اجرای لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا با صدور فرمان‌های اجرایی 13574، 13590، 13622 و 13645 در رابطه با تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
علی معرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
3
77
درود بر ظریف قایم مقام فراهانی جدید
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
درود...درود...درود
دلواپس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
... ای آقا دلتون خوشه ها ، اما خب الکی خوش بودن هم عالمی داره ...
یاشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ظریف مچکریم...روحانی مچکریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
4
42
روزی خوبه که قیمت دلار بیاد پایین
پاسخ ها
دلواپس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
آره بشین تا بیااااد، شاید هم اگه بخوابی بیاد
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
2
36
درود بر سیاستمدار فهیم وشایسته ایران و همکاران ایشان خسته نباشین بالاخره از هزاران گره ومشکل گرهی هم باز شود خدا را شکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
3
2
پس چی شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
1
8
چطور اگر همین حالا بگن صادرات سورن به ایران تحریم شده دلار میره بالا، ولی حالا که دارایی ها داره آزاد میشه و تحریم ها لغو دلار نمیاد پایین!!!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
2
21
باریکلا به دولتمردان .............. میریم برای جشن...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
3
10
دلواپسین کجاییند
دقیقا کجاییند
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
2
7
درود بر همه دلیران
ناشناس
|
CANADA
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
1
2
انقدر عمدا طولش دادند تا مردم نیان بیرون جشن بگیرن .
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
1
10
درشت سنگی به چاه نادانی انداخت ظریف با لطف حق بیرون در انداخت
همه ایرانیان دلشاد و خندان که روحانی چه خوش تحریم برانداخت
به سال هم دلی و هم زبانی شعار هم دلی در عالم انداخت
خوشا مرگ کسی را ما نخواهیم درود مهری به دلها خواهد انداخت
شود با مهر و لطف و هم زبانی تمامی دشمنی ها را بر انداخت
یاشار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
2
7
سلام.
دیپلماسی صبر...دیپلماسی اقتدار.
دکتر روحانی عزیز از شما متشکریم...دکتر ظریف ای امیرکبیر زمانه از شما متشکریم.
بعداز 22 ماه تلاش و استقامت بی نظیر شما دلاوران حالا پیروزی هسته ای را جشن میگیریم.
رفع تحریم ها رو جشن میگیریم.
حالا ما با قدرت صنعت هسته ای رو ادامه میدهیم و همه اینها رو مدیون شما عزیزان هستیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین