کد خبر: ۳۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

پایان گروگانگیری در بورکینافاسو با کشته شدن 18 تبعه خارجی

گروگانگیری در هتل اسپلندید شهر اوآگادوگو پایتخت بورکینافاسو با مداخله نیروهای امنیتی این کشور و کشته شدن 18 تبعه خارجی امروز (شنبه) پایان یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز، سیمون کامپائوره وزیر کشور بورکینافاسو اعلام کرد که عملیات ضد تروریستی در هتل اسپلندید پایان یافته، اما در هتلی دیگر به نام ایبی همچنان در جریان است و نیروهای امنیتی در جستجوی تروریست های مخفی شده در این هتل هستند.

حمله به این هتل از شب گذشته و عملیات آزادسازی آن از سحرگاه امروز آغاز شد. گروه تروریستی القاعده در مغرب اسلامی مسوولیت این حمله ها را بر عهده گرفته است.

وی افزود: عملیات در هتل اسپلندید و رستوران کاپوچینو پایان یافته و طی آن 126 گروگان آزاد شدند که 33 نفرشان زخمی هستند.

به گفته این وزیر بورکینافاسو سه نفر از مهاجمان کشته شده اند که یک نفرشان عرب و دو نفر دیگر آفریقایی سیاه پوست هستند. یک مقام مطلع دیگر اعلام کرد که چهارمین مهاجم نیز در هتل ایبی کشته شده است.

دولت جدید بورکینافاسو که روز چهارشنبه و به دنبال انتخاب راک مارک کابوره روز چهارشنبه منصوب شد، امروز جلسه اضطراری تشکیل می دهد.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از منابع امنیتی بورکینافاسو اعلام کرد که 23 قربانی حملات امروز از 18 کشور مختلف هستند که هنوز ملیت این افراد اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری همچنین اضافه کرد که پس از پایان عملیات، کابوره از هتل یاد شده دیدن کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین