کد خبر: ۳۴۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

23 نفر از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات کشور از انصراف بیست و سه نفر از 801 داوطلب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرنگان رهبری خبر داد و گفت: استان تهران با 7 نفر و کردستان با چهار نفر بیشترین تعداد انصرافی ها را داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی پورعلی مطلق روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرآیند انتخابات پیش رو ظرفیت هایی در قانون اساسی داریم . برای آن دسته از داوطلبانی که ممکن است احیانا رد صلاحیت شده باشند، از فردا هفت روز مدت زمان هیات های نظارت استان ها به اتمام می رسد و پس از آن، این افراد بیست روز فرصت دارند که به شورای نگهبان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: پس از این مدت نیز اگر داوطلبان دوباره اعتراضی داشتند هفت روز فرصت دارند که به شورای نگهبان مراجعه کنند.

پورعلی مطلق گفت: بر اساس آنچه قانون تعیین کرده، از تمامی این فرصت ها استفاده می شود و تمام ملزومات انتخابات برای روش سنتی و قدیمی فراهم است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: تعرفه ها چاپ شده و بر اساس جدول زمانبندی به زودی در استان ها توزیع می شود.

وی با یادآوری انصراف 498 نفر و رد صلاحیت 810 نفر دیگر از مجموع داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به نام نویسی افزون بر 12 هزار نفر در این دوره از انتخابات و با مقایسه این تعداد با انتخابات گذشته، روال طبیعی و فرآیند درستی انجام شده است.

پورعلی مطلق همچنین در خصوص انصرافی های مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین تعداد انصراف در استان اصفهان با 75 نفر بوده و تهران و استان فارس به ترتیب با 50 و 45 نفر بیشترین تعداد انصرافی ها را داشته اند.

وی همچنین با تاکید بر این که مهمترین بحث در انتخابات اجرای قانون است، افزود: در این دوره تاکید ما بر اجرای دقیق قانون است و ما نمی توانیم به کسی توصیه کنیم که کسی را رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت کنند. آنچه مهم است قانون بوده و تمام موارد بر اساس قانون عمل خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر داوطلبان دوباره بر اساس ماده واحده تشخیص مصلحت نظام اعتراضی داشتند می توانند در مدت هفت روز به شورای نگهبان مراجعه کنند.

پورعلی مطلق در خصوص مهرها و تعرفه های انتخاباتی گفت: دو انتخابات و دو صندوق اخذ رای در شعبات وجود دارد که با توجه به تدوین برنامه ها بر اساس روند و تقویم زمان بندی چیزی کم نداریم و در خیلی از جاها جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: اجرای درست قانون در هیات های اجرایی با توجه به این که ترکیب مردمی و از اقشار مختلف هستند، با تاکید ستاد انتخابات و وزیر کشور تمام ملاک برای رد و تایید صلاحیت قانون بوده است.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: قانونا نمی توانستیم توصیه کنیم که کسی را رد یا تایید صلاحیت کنند بلکه می توانستیم توصیه کنیم قانون را اجرا کنند.

وی افزود: مواد 28، 29، 30 و 50 قانون در خصوص تابعیت دوگانه داوطلبان به درستی اجرا شد و قصد نداریم در بحث هایی که درباره مساله تابعیت افراد مطرح می گردد، وارد شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین