کد خبر: ۳۴۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

دیوان عدالت دستور بازگشایی کی اف سی حلال را صادر کرد

دیوان عدالت اداری در پی شکایت شرکت کی اف سی حلال از پلمپ شعبه این شرکت در شهرک غرب تهران ، دستور بازگشایی این شعبه را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : در زمان پلمب این شعبه برخی سایت‌های خبری ایرانی این احتمال را مطرح می کردند که طراحی دکور این رستوران به شکل آمریکایی، دلیل انجام تحقیقات از سوی پلیس و پلمپ بوده است. در مقابل مدیرعامل شرکت کی‌اف‌سی حلال در ایران که مالک رستوران هایی بانام کی‌اف‌سی حلال ایرانیان نیز هست، اعلام کرد «پلمپ کی‌اف‌سیِ حلال ناشی از سوءتفاهم است و این رستوران هیچ نمایندگی از کی‌اف‌سی آمریکا ندارد و با بِرَند «کی‌اف‌سی حلال» در ترکیه به ثبت رسیده است.

عباس پازوکی گفته بود: ما متعلق به برندی با عنوان کی‌اف‌سی حلال هستیم که مربوط به ترکیه می‌شود و متعلق به مسلمانان و بازار هدفش کشورهای اسلامی است و از «ایرانیان مسلمان و شیعه» در آن سهامدار هستند. ما به‌عنوان یک ایرانی دنبال تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی هستیم و در شعبه خودمان حتی به اقدامات فرهنگی درزمینه مطالعه، بهینه‌سازی مصرف آب و فرهنگ ترافیک پرداختیم.»

 وی برخی تصاویر منتشره تحت عنوان افتتاحیه کی‌اف‌سی آمریکا در تهران را مربوط به فست‌فودهایی دانست که با برند تقلبی کی‌اف‌سی آمریکا فعالیت دارند. وی همچنین اظهار داشت که حتی قبل‌تر از این ماجرا نیز در یک نشست خبری نسبت به کلاه‌برداری رستوران‌هایی هشدار می‌داده است که با «مارک آمریکایی کی‌اف‌سی» و با «استفاده از حروف لاتین» فعالیت دارند ولی هیچ‌کدام از آن‌ها کی‌اف‌سی واقعی نیستند امّا شعبهٔ وی اولین شعبه رسمی و انحصاری «"کی‌اف‌سی حلال" ایران است. مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال ایرانی با سوءتفاهم خواندن پلمپ این رستوران مدعی شد کی‌اف‌سی ایرانیان دارای مجوّز فعالیت و پروانه کسب است و به گفتهٔ او این موضوع را شخصی به نام «فاضلی» که وی، او را رئیس اتاق اصناف ایران نامید نیز تأیید نموده است.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف نیز در اظهارنظر در رابطه با کی‌اف‌سی ایرانی به رسانه‌ها اعلام نمود، «با توجه به تعهدی که این واحد صنفی داده و لوگوی خود را تغییر داده است؛ دوباره شروع به‌کار می‌کند»، وی در این رابطه اشاره داشت، کی اف سی حلال ایرانیان با مجوز ایرانی فعالیت می‌کند..

اکنون اما منابع خبری گزارش می دهند که دیوان عدالت اداری نیز با بررسی اسناد و مدارک شرکت کی اف سی حلال ایرانیان دستور بازگشایی شعبه این شرکت را صادر کرده است و به نظر می رسد بالاخره بعد از مدت ها جنجال رسانه و تایید و تکذیب اکنون مستندات این شرکت توسط مقام قضایی بررسی و دادنامه بازگشایی صادر شده است .

بلافاصله پس از این خبر سایت شرکت مذکور  www.kfchalal.ir  در اطلاعیه ای آگهی مزایده اعطای نمایندگی های این رستوان های زنجیره ای در سراسر کشور را منتشر کرد .
پازوکی مدیرعامل کی اف سی حلال گفته است که ظرف دو سال آینده بیش از پنج هزار شغل در کشور ایجاد می کند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین