کد خبر: ۳۴۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
معاون وزیر کشور خبر داد:

گزارش نهایی بررسی حمله به سفارت عربستان تهیه شد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تیم متخصصی موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی کرده و گزارش ما نهایی شده است واحتمالا امروز به مقامات عالی کشور ارایه خواهیم داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خانه ملت، حسین ذوالفقاری افزود: در این گزارش نقاط ضعفی که در مجموع در مورد ماجرای سفارت عربستان وجود داشت و افرادی که وارد سفارت شدند را مشخص کرده ایم.
وی ادامه داد: همچنین در این گزارش عوامل بروز حادثه و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفت از جمله شناسایی عناصر اصلی که تعداد قابل توجهی از آنها دستگیر شده اند و عمده افراد اصلی در بازداشت هستند نیز در گزارش ذکر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سایر افراد هم شناسایی شده اند و کار تعقیب قانونی آنها هم در دستور کار است و در همین ارتباط نیز دادستانی تهران هم به صورت جدی وارد موضوع شده است و همه مسوولان بر اقدام قاطع و قانونی تاکید دارند.

**نیروی انتظامی تا بعد از ظهر کنترل خوبی بر اوضاع داشت

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در ماجرای سفارت عربستان نیروی انتظامی از بعد از ظهر آن روز تا شب کنترل های نسبتا خوبی داشت، گفت: افرادی که به سفارت عربستان تعرض داشتند ساماندهی بین خودشان داشتند نه اینکه سازمانی آنها را سازمان دهی کرده باشد و پس از آنکه با هم تصمیم به رفتن مقابل سفارت می گیرند، در آنجا وارد یک برخورد می شوند و حتی بسیاری از اعضای نیروهای انتظامی نیز زخمی می شوند.

**نیروی انتظامی تصور می کرد قصد تجمع کنندگان صرفا ابراز انزجار است

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی تعداد قابل توجهی در آن روز مقابل سفارت نیرو داشتند اما متعرضان به سفارت که از ساعت 20 به بعد برنامه ریزی بین خودشان داشته و از چند نقطه از داخل تهران و خارج از تهران با هم هماهنگ می کنند و به سمت سفارت می روند که در واقع قصدشان حمله به سفارت بوده و همین باعث می شود تصوری که نیروهای انتظامی داشتند مبتنی بر اینکه متعرضان صرفا قصد ابراز انزجار دارند محقق نشد و به یکباره نیروی انتظامی با برخوردی متفاوت از سوی متعرضان مواجه شد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین