کد خبر: ۳۴۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

واکنش فانی به دریافت کارت زرد دومش از نمایندگان مجلس

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به انتقاداتی پیرامون تعطیلی دو روزه اخیر مدارس به علت آلودگی هوا گفت: طبق مصوبه دولت کمیته اضطرار نسبت به تعطیلی مدارس تصمیم می‌گیرد و ما تابع آن هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : علی اصغر فانی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقادات مطرح شده در خصوص تعطیلی دو روزه اخیر مدارس به علت آلودگی هوا گفت: طبق مصوبه دولت، کمیته اضطرار نسبت به تعطیلی مدارس تصمیم گیری می‌کند و ما تابع آن هستیم.

او گفت: در این کمیته نمایندگان وزارت بهداشت، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مربوط حضور دارند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان برای ما بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است و راضی نیستیم سلامت آنها به خطر بیفتد عنوان کرد: امیدواریم وضعیت هوا بهبود یابد.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره حل مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی گفت: دولت ردیفی در بودجه برای پرداخت پاداش پایان خدمت همه بازنشستگان کشور مشخص کرده و اعتبار 4500 میلیارد تومانی پیش بینی کرده است و امیدواریم مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به طور کامل حل شود.

فانی همچنین درباره بودجه آموزش و پرورش در سال آینده گفت: بودجه آموزش و پرورش به بیش از 28 هزار میلیارد تومان در لایحه فعلی که اکنون در مجلس است رسیده و نسبت به رقم مصوب سال گذشته 21.6 درصد رشد را نشان می‌دهد.

او گفت:‌ امیدواریم در سال آینده بتوانیم با مدیریت بهتر بودجه آموزش و پرورش را با مشکلات کمتری اداره کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره دریافت کارت زرد دومش از سوی نمایندگان مجلس در روز گذشته گفت:‌ بنده انجام وظیفه می کنم و در خصوص اموری که باید اجرا شود وظایف خود را انجام می‌دهم. روز گذشته در مجلس گزارشی از تحولات آموزش و پرورش در دو سال اخیر ارائه کردم و احساس می‌کنم آموزش و پرورش در مسیر صحیح حرکت کرده است.

او گفت: همچنین آموزش و پرورش در مسیر عقلانیت و برنامه ریزی جهت گیری‌های درستی را نسبت به پیش بینی اقدامات برای اجرای سند تحول دنبال می‌کند و در این مسیر هرگونه مشکلی را تحمل می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت عدم لحاظ رتبه عالی و خبره برای بخشی از فرهنگیان در طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی مصوبه دولت در روزهای پایانی سال 93 بود و از مهرماه 94 اجرایی شد. برای همکارانی که در مهر 94 شرایط احراز رتبه خبره و عالی نداشتند احکام در آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، او گفت: راه اندازی مراکز تعیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان در سند تحول مطرح شده و سال آینده رتبه بندی بر اساس آن اجرا خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین