کد خبر: ۳۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۲
در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري

دكتر معين: معاون حقوق بشر خواهم داشت

آفتاب‌‌نیوز : دكتر معين با اشاره به مسؤوليت خطير دانشگاهيان براي استفاده از فرصت‌ها براي رفع تهديدهاي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي افزود: مسؤوليت‌پذيري و نقش‌آفريني نهاد دانشگاه و روشنفكران و متخصصان ايراني در عرصه سياست و مديريت جامعه يك ضرورت گريزناپذير است. وي تأكيد كرد: به ميدان آمدن و نقش‌آفريني شدن نهاد دانشگاه و مولدان انديشه كشور كه متأسفانه به صورت نهادي و مؤثر كمتر در ميان ميدان بوده‌اند، مي‌تواند اين روند را قوت و قدرت بيشتري بدهد.

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه سخنراني خود با بيان اين نكته كه موقعيت‌هاي بسته، مستبدانه نه تنها راه را بر حقوق سياسي افراد جامعه نمي‌بندد، بلكه راه را بربي‌عدالتي اقتصادي و اجتماعي هم مي‌گشايد تصريح كرد: جامعه غيرمردمسالار جامعه غيرآزاد است و جامعه غير آزاد جامعه ناعادلانه هم هست و همه اينها نهايتاً جامعه‌اي توسعه نيافته و راكد را به دنبال دارد.

وي خاطرنشان كرد: نقطه تمركز توسعه در نظريه‌ها و تجربه‌هاي جديد به دو عنصر رعايت حقوق شهروندان و مشاركت مردم در فرآيندهاي توسعه قرار دارد و سير تاريخي تحولات سياسي و اجتماعي در جهان كنوني نشان مي‌دهد كه آزادي، برابري و عدالت به ترتيب سه پايه اساسي حقوق بشر در دوران معاصر بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین