کد خبر: ۳۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۲

بهره‌برداري از ميدان گاز پارس جنوبي در اولويت كار دولت و مجلس

آفتاب‌‌نیوز : دانشيار تصريح كرد: بهره‌برداري از پارس جنوبي يك ميليارد متر مكعب گاز استخراج مي‌شود كه گام بلندي در جهت رونق اقتصادي برداشته مي‌شود و 30 ميليارد دلار هزينه خواهد شد.

وي اظهارداشت: ميدان گازي پارس جنوبي ميدان مشترك است چنانچه در بهره‌برداري از اين ميادين مشترك كوتاهي كنيم رقباي ما به نفع خود از اين ميادين بهره‌برداري مي كنند.

رئيس كميسيون انرژي گفت: ميدان‌هاي نفتي كشور در حال گذراندن دوره دوم عمر خود هستند و چنانچه در بهره‌برداري از ميادين گاز تسريع نشود، در سال آينده درآمد نفتي كشور به صفر تنزل خواهد كرد و آن ضربه مهلكي را به اقتصاد كشور وارد خواهد كرد.

نماينده ماهشهر تصريح كرد: بهره‌برداري از هر فاز گاز پارس جنوبي يك ميليارد دلار به نفع كشور خواهد بود. بنابراين خواستار حمايت بيشتر دولت، مجلس و بانك‌ها از منابع داخلي و سرمايه‌گذاران هستم. در اين صورت تكنولوژي به كشور منتقل مي‌شود و به رشد و توسعه اقتصادي كشور كمك خواهد شد.

دانشيار گفت: كمبود منابع مالي به‌عنوان مهمترين محدوديت‌هاي پيش‌روي وزارت نفت است و بايد از طريق صندوق ذخيره ارزي و ايجاد تسهيلات براي فاينانس مشكل منبع مالي را حل كنيم.

وي در پايان از صدور گاز به خارج از كشور انتقاد كرد و اظهارداشت: به جاي سياست صدور گاز بايد بستر را به گونه‌اي فراهم كرد كه با تبديل گاز به فرآورده‌هاي ثانويه در بخش‌هاي مختلف صنعت از آن بهره گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین