کد خبر: ۳۴۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

رد انتقادات دلواپسان مبنی بر مشکلات و اشتباهات خروج قلب راکتور اراک

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی برای خروج قلب راکتور اراک تضمین لازم مدن نظر مقام معظم رهبری را از گروه ۱+۵ دریافت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند دولت در خروج قلب راکتور اراک تخلف کرده است، گفت: منتقدین بر این باورند که نباید قبل از عقد قرار با چین قبل راکتور اراک خارج می شد چرا که مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور برای اجرای برجام تاکید داشتند که بدون دریافت تضمین لازم اقدامی در این سایت هسته ای صورت نگیرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که برای باز طراحی اراک سند تنظیم شد و به امضای وزرای   کشورهای گروه 1+5 رسید، تنظیم لازم برای خروج قلب راکتور اراک تهیه شده بود بنابراین سازمان انرژی اتمی کشور برای تغییرات در راکتور اراک تضمین لازم را دریافت کرده بود.

وی تاکید کرد: تا به اینجای کار دولت و تیم دیپلماسی کشور هر اقدامی که برای اجرایی شدن برجام انجام داده اند بر اساس نکاتی که رهبر انقلاب فرمودند صورت گرفته است. از سوی دیگر اگر نقدی وجود دارد باید با اسناد باشد این درست نیست که بی دلیل انتقادی وارد کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: نباید فراموش کرد که بر اساس همان نامه ای که مقام معظم رهبری ارائه شد، کمیته ای از مسئولان و نخبگان هسته ای برای نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده است و اگر خلافی صورت می گرفت اعضای کمیته حتما تذکر لازم را می دادند.

سبحانی نیا با اشاره به اینکه مجلس نیز اجرای برجام را رصد می کند، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عهده دار رصد برجام است و تا کنون از سایت های هسته ای فردو و نطنز بازدید انجام داده است. در خصوص راکتور اراک هم اطلاعاتی مبنی بر اقدام خلاف دریافت نشده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین دولت و سازمان انرژی اتمی کشور در زمینه راکتور اراک اقدامی خلاف انجام نداده است و نقد بدون سند قابل پذیرش نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین