کد خبر: ۳۴۴۰۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
اقدامات تنش‌آفراین عربستان علیه ایران همچنان ادامه دارد

ظریف: عربستان سراسیمه‌شده، امیدوارم سر‌عقل بیاید/عراقچی: امیدوارم تنش افزایش نیابد

محمد جواد ظریف گفت: امیدواریم عربستان سعودی هرچه زودتر سر عقل بیاید. عراقچی نیز در همین‌باره گفت: امیدوارم پس از این کنفرانس تنش افزایش پیدا نکند، امیدوارم این کنفرانس نقش خود را در کاهش تنش ایفا کند. سازمان همکاری اسلامی نیز درباره این موضوع بسیار امیدوار است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سرویس سیاسی- وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس داووس به خبرنگاران گفت: ما خود را در حالت دشمنی و تخاصم با عربستان سعودی نمی بینیم.

به گزارش آفتاب و بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی افزود: همان طور که پیش از این نیز گفته‌ام، ما بر این باوریم که عربستان در پی توافق هسته‌ای ایران سراسیمه شده و اقدامات تحریک‌آمیز صورت داده است و ما امیدواریم که آنها هر چه زودتر به خود بیایند و شاهد رفتار معقولانه آنها باشیم.

عراقچی: برخی کشورهای منطقه به دنبال تنش‌آفرینی هستند

همچنین معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در نشست سازمان همکاری اسلامی به جده سفر کرده است در حاشیه این نشست در شهر جده، گفت: برخی کشورهای منطقه به دنبال تنش‌آفرینی هستند اما تنش در منطقه به‌نفع هیچ کس نخواهد بود.

سید عباس عراقچی افزود: امیدوارم پس از این کنفرانس تنش افزایش پیدا نکند، امیدوارم این کنفرانس نقش خود را در کاهش تنش ایفا کند. سازمان همکاری اسلامی نیز درباره این موضوع بسیار امیدوار است.

بر اساس گزارش پرس‌تی‌ویف عراقچی تصریح کرد: اما مشخصا برخی کشورهای خاص کاهش تنش را ترجیح نمی‌دهند. آنها تنش را ترجیح می‌دهند. اما تنش به نفع هیچ کس نخواهد بود.

تنش در روابط تهران و ریاض پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه و به دنبال آن خشم مردم ایران و تعرض به اماکن دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد بالاگرفت. عربستان به بهانه این حملات روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد.

مقامات ایران عده‌ای خودسر را مسئول حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد معرفی کردند و بدنبال آن شماری نیز بازداشت شدند.

اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی به درخواست ریاض و جهت بررسی این موضوع برگزار شد. اگرچه در این نشست فوق العاده تعداد کمی از وزرای خارجه حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علیپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
3
8
با سلام
چند صفحه از سایتتون رو دیدم کارتون عالیه
سایت پر محتوایی دارید
ادامه بدید حتما موفق میشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
1
0
چرا عربستان باید از توافق هسته ای ایران نگران باشد؟؟؟؟
روابط عربستان با آمریکا بسیار مستحکم تر از ایران است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
1
0
مردم ایران از دخالت در امور کشور های دیگر بیزارندو از اعدام شیخ نمر باقر النمر یا هر فرد دیگری متاثر می شوند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین