کد خبر: ۳۴۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

رقابت هیجان انگیز این 3 طیف نامزدها برای ریاست فدراسیون اتومبیلرانی

صبح شنبه رئیس جدید فدراسیون اتومبیلرانی اعلام می شود تا جانشین اولین رئیسی که محمود گودرزی خارج از اختیارات مجمع ، او را عزل کرده بود ، مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز : آرین فرخی ؛یازده نامزد انتخابات فدراسیون اتومبیل رانی صبح شنبه سوم بهمن ماه برای رسیدن به صندلی ریاست حمیدرضا مهرعلی رئیس عزل شده فدراسیون اتومبیل رانی با هم رقابت می کنند. مهرعلی موفق ترین رئیس فدراسیون اتومبیلرانی ایران در همه سال های بعد از انقلاب بود. او که بعد از قلعه بانی ، مدیر پیشین سایپا به ریاست این فدراسیون رسید و انحصار ریاست مدیران شرکت های خودروساز را بر این فدراسیون شکست و توانست تحولی در رشته پر طرفدار و لاکچری اتومبیل رانی ایجاد کند ، بعد از درگیری هایی که بر سر نحوه صدور مجوزهای موتورسواری پیدا کرد ، از کار برکنار شد.

بعد از رفتن او، پس از ٤٥ سال كه رالي در تقويم فدراسيون بين اللمللي رفته بود، از بین رفت. ایران چهار كرسي بین المللی را از دست داد و فدراسیون جهانی دیگر پاسخ ایران را هم به سختی می داد. گودرزی بر خلاف اصولی که در این دو سال به آن تاکید داشت و برخلاف پروتکل های بین المللی ، چنین تصمیمی گرفت. تصمیمی که در ماه های گذشته به دلیل اداره این فدراسیون زیر نظر سرپرست ، مسیر رو به رشد اتومبیلرانی که توانسته بود میزبانی شیراز در رالی های بین المللی را بگیرد ، در مسیر احداث پیست های بین المللی باشد و حرکتی رو به موفقیت داشت ، به یکباره با برخورد وزیر ورزش که هیچ گاه برایش توضیح روشنی داده نشد، با توفق روبرو شد.
انتخابات جدید اما مجالی جدید است برای رشته ای که در تمام کشورهای دنیا نه فقط هزینه های اداره اش را تامین می کند که یکی از صنایع ورزشی پر درآمد و پر سود است. از میان 11 نامزد ، می توان سه جریان فکری را برای انتخابات روز شنبه دسته بندی کرد.
گروه اول نمایندگان وزارتی هستند. محمد صیدانلو ، کارشناس وزارت ورزش که در دو سال گذشته مسئولیت اداره موقت خیلی از فدراسیون ها را بر عهده داشته ، به امید اینکه بتواند از این حالت سرپرستی موقت رهایی پیدا کند ، برای این فدراسیون کاندیدا شده است. او سابقه حضور به عنوان سرپرست در همین فدراسیون را داشته و مجمع قبلی را که پیروزش مهرعلی بود ، بر عهده این معاون پیشین فرهنگی داستگاه ورزش کشور در دوره مدیریت علی سعیدلو بوده است.
کیانی دبیر پیشین این فدراسیون و گزینه هایی چون حجت و کیانی از دیگر گزینه هایی هستند که نام شان را در این طبقه بندی می توان دید.
این انتخابات ، یک کاندیدا از دوره قلعه بانی هم دارد. شهریاری ، نامی آشنا در این فدراسیون ورزشی است. او که سال ها دبیر فدراسیون قلعه بانی بود و تا مدت ها مسئولیت هایی در باشگاه سایپا داشته است ، به نمایندگی از آن جریان فکری برای انتخابات کاندیدا شده است. شهریاری را خیلی از مردم به یاد دارند. او در زمانی که یک قهرمان اتومبیل رانی قرار بود در یک رکوردشکنی از روی 15 اتوبوس بپرد ، به یاد دارند. روزی که یکی از تلخترین اتفاقات ورزش ایران رخ داد. شهریاری که دبیر فدراسیون بود ، در گزارش انوشیروان آریامنش از آن رخداد ، صحبت کرده بود و سعی داشت در مقام یک مسئول توضیح بدهد که چرا یک اتوبوس برای این رکوردگیری کم آورده بودند و آن فاجعه تلخ چرا رخ داده است.
دیگر طیف حاضر در انتخابات را حامیان مهرعلی تشکیل می دهند. مدیرانی که سابقه ورزشی در رشته های مختلفی دارند. پروییز کاظمی ، رئیس هیات مدیره بانک سرمایه که هم اینک تیم این بانک را در لیگ برتر ایران دارد و در زمان کوتاه وزارتش در وزارتخانه تعاون و رفاه اجتماعی ، در اقدامی بلندپروازانه ، استقلال را از وزارت ورزش گرفت و تا زمانی که بود توانست با این تیم قهرمان ایران شود و سهمیه آسیا بگیرد.
گزینه های دیگر این طیف محمودرضا رضایی کارگردان سرشناس برنامه های ورزشی تلویزیونی است که دبیر فدراسیون مهرعلی بوده. او که همین حالا هم مسابقه تلویزیونی در رشته اتومبیلرانی روی آنتن دارد و سالهاست که مستندهای بسیاری از رختکن های تیم های مختلف ملی فوتبال ساخته که در مسیر جام جهانی یا المپیک بوده اند.
حمیدرضا بتو ، دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در سال های ریاست کریم صفایی دیگر کاندیدای این رشته است. فاطمه ابوالقاسمی که سال ها در ورزش بانوان از زمان فدراسیون کشورهای اسلامی ، مسئولیت داشته هم نامش در میان نامزدهاست تا رقابتی حساس برای این فدراسیون ورزشی وجود داشته باشد.
اما کدام یک از این 3 گروه نامزدها می توانند از مجمع رای بگیرند ، این پرسشی است که پاسخش بعد از مجمع صبح شنبه مشخص می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین