کد خبر: ۳۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

کامرون: تنش میان لندن و مسکو نباید مانعی در حل وفصل بحران سوریه شود

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز شنبه گفت که تنش جاری میان لندن و مسکو نبایستی مانعی در حل وفصل بحران سوریه از سوی طرف های درگیر در این بحران شود .
آفتاب‌‌نیوز :
کامرون در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: شکی نیست که در خصوص ( حل وفصل) سوریه ما نیاز به تمامی بازیگران اعم از عربستان سعودی، ایران و یا روسیه داریم و ضروری است که همه در این مساله درگیر شوند.

وی افزود: این مساله کاملا روشن است که ما مشکلات واقعی در روابطمان با روسیه داریم ... اما وی وقتی که به مساله سوریه می رسیم، بایستی در این خصوص این مسایل با آنها صحبت کنیم به خاطر اینکه این بحران تنها وقتی حل می شود که همه بازیگران بدانند که حل بحران سوریه به نفع آنها است.

به گزارش ایرنا، روابط میان انگلیس و روسیه به دنبال گزارش قاضی پرونده جنجالی قتل 'الکساندر لیتویننکو' جاسوس سابق روس، بار دیگر دستخوش تنش شده است.

'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه متعاقب انتشار گزارش یاد شده گفت که لندن اقدامات سخت گیرانه تری علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

کامرون در حاشیه نشست داووس سوییس با نگران کننده خواندن نتایج تحقیق به عمل به آمده درارتباط با قتل 'الکساندر لیتویننکو' گفت: این اقدامات سخت گیرانه شامل مواردی ازجمله اخراج دیپلمات های روسی و امتناع از همکاری با دستگاه های اطلاعاتی روسیه خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس همچنین عنوان کرد لندن در همین راستا علیه دو فرد مظنون درارتباط با این قتل تحریم های جدیدی اعمال خواهد کرد.

کامرون تصریح کرد: درارتباط با مساله قتل لیتویننکو و رسیدگی مجدد با این پرونده با 'چشمانی باز' و 'قلبی خیلی سرد' برخورد خواهد شد.

براساس برخی گزارش های منتشر شده گفت و گوهای صلح سوریه قرار است در روزهای 27 و 28 ژانویه (7 و8 بهمن) در ژنو برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین