کد خبر: ۳۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان/فردا به وزارت کشور اعلام می‌شود

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان خبر داد و گفت: این نتایج فردا از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: طبق قانون نتایج این بررسی‌ها از طریق هیئت مرکزی نظارت به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه نیز نتایج را به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد تا به اطلاع داوطلبان برسد.

وی افزود: در مهلت 30روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تعیین شده است برای ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان، آزمون علمی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان به آزمون شفاهی دعوت شدند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، اضافه کرد: علاوه بر آزمون، پرونده داوطلبان خبرگان از جهات دیگر نیز در جلسات فشرده و متعدد فقهای شورای نگهبان بررسی شد که طبق تقویم زمان‌بندی این بررسی‌ها امشب به پایان می‌رسد و نتایج آن فردا صبح اعلام می‌شود.نتایج آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان محرمانه است و فقط به خودشان اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره آخرین وضع بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از اعلام نتایج از جانب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، فرصتی سه‌روزه بود تا کسانی که رد صلاحیت شده‌اند یا صلاحیتشان احراز نشد، اعتراضشان را اعلام کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، افزود: در مهلت مقرر، افرادی که تمایل داشتند مدارکشان را ارسال و شکایتشان را اعلام کردند و اکنون در حال بررسی شکایات هستیم و همه اعضا و کارشناسان شورای نگهبان تمام‌وقت مشغول کارند تا در مهلت مقرر بتوانند کار را به نتیجه برسانند.

ره‌پیک گفت: چون اکنون در اواسط بررسی شکایات هستیم و پرونده‌ها در حال بررسی است امکان ارائه آمار دقیق از کسانی که شکایاتشان پذیرفته شده است وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد نتایج بررسی شکایات داوطلبان رد و عدم‌احراز صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی طبق جدول زمان‌بندی تا پایان روز 16 بهمن اعلام شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمار و اسامی منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره تأیید یا ردصلاحیت برخی داوطلبان انتخابات اسفند، تأکید کرد: هیچ آمار غیررسمی را در این باره تأیید نمی‌کنیم.

ره‌پیک گفت: در یک مرحله درباره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی‌ها در هیئت‌های نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت صورت گرفت که نتایج آن به‌شکل محرمانه به فرمانداری‌ها اعلام شد و آنها هم به داوطلبان اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، وی تأکید کرد: ما در این باره هیچ اعلام عمومی از طریق رسانه‌ها نداریم و انتشار این اسامی و فهرست‌ها با هر انگیزه‌ای و از هر طریق کسب شده باشد نه‌فقط صحیح نیست که قابل پیگرد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین