کد خبر: ۳۴۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد:

ابراز علاقه بویینگ برای ورود به ایران/ رقابت کانادا با دیگر غول‌های هواپیماساز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که ایرلاین‌های ایرانی تمام گزینه‌های موجود برای خرید هواپیما را به شکل کامل بررسی می‌کنند، اظهار کرد: در این بین شرکت بویینگ نیز در صورت حضور در رقابت‌ها شانسی برابر با دیگر شرکت‌های سازنده هواپیما خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
"مقصود اسعدی سامانی" در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: همان‌طور که مسئولان شرکت بویینگ در طول هفته‌های گذشته بارها اعلام کرده‌اند نسبت به ورود بازار ایران علاقه‌ زیادی داشته و در طول این مدت نیز به دنبال فراهم‌ آوردن مقدمات لازم برای ورود به آسمان ایران بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از این‌رو در صورتی که شرایط برای ورود بویینگ از سوی دولت آمریکا فراهم شود، این شرکت هواپیماساز امکان این را خواهد داشت که با دیگر شرکت‌ها برای به دست آوردن سهمی در آسمان ایران رقابت کند. این مساله با توجه به ابراز علاقه مسئولان بویینگ می‌تواند در آینده اتفاق بیفتد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که در کنار شرکت‌های بویینگ و ایرباس کدام شرکت‌های سازنده در حال رقابت برای استفاده از بازار ایران هستند؟ عنوان کرد: با توجه به نیاز قابل توجه صنعت هواپیمایی ایران به خرید تعداد قابل توجهی هواپیمای مسافرتی جدید، بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند در این راستا شانس خود را امتحان کنند که از این میان شرکت‌های سازنده هواپیما مانند بویینگ و ایرباس و شرکت‌هایی از کانادا، ژاپن و چین حضور دارند.

اسعدی سامانی ادامه داد: در این بین مذاکرات با بسیاری از این شرکت‌ها همچنان ادامه داشته و شرکت بمباردیه کانادا نیز شانس خود را در کنار دیگر شرکت‌های مطرح در این بین امتحان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در فضای پس از برجام اهمیت بالایی دارد استفاده حداکثری شرکت‌های هواپیمایی ایران از فضای به وجود آمده و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی متناسب با نیازهای روز کشور است که این موضوع در جریان مذاکرات با تمام گزینه‌های موجود برای فروش هواپیما به دقت رصد شده و بر مبنای آنها تصمیم‌گیری‌های آتی اتخاذ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین