کد خبر: ۳۴۵۱۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
در رزمایش ولایت ۹۴ رخ داد

اخطار نداجا به جنگنده و ناو آمریکا/ آمریکایی‌ها منطقه را ترک کردند+تصاویر و جزئیات

نیروی دریایی ارتش به چند ناو جنگنده و ناو آمریکایی که به منطقه عمومی روزمایش ولایت ۹۴ نزدیک شده بودند، اخطار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
نیروی دریایی ارتش در رزمایش بزرگ ولایت 94 که از صبح امروز مرحله اصلی آن در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است، به چند ناو و جنگنده‌ آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ارتش نزدیک شده بودند، اخطار داد.

به گزارش آفتاب، خبرگزاری تسنیم با انتشار این خبر نوشته است: با اعلام اخطار نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ها و ناوهای آمریکایی بلافاصله از منطقه خارج شده و وضعیت رزمایش ارتش به حالت عادی بازگشت.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز، نیروی دریایی ارتش به ناوهای ائتلاف غربی حاضر در منطقه که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند که نداجا در دو مرحله به آنها اخطار داد و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.

برخی فرماندهان در منطقه رزمایش گفته‌اند، جنگنده ها و ناوهای آمریکایی با نزدیک شدن به منطقه عمومی رزمایش نداجا، اقدام تحریک آمیزی انجام داده‌اند اما با اقتدار نیروی دریایی و اعلام اخطار قاطع نداجا، مجبور به ترک منطقه شده‌اند.

توضیحات دریادار سیاری
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز درهمین‌باره گفته است:‌ امروز به یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که در نزدیکی محدوده‌ی تاکتیکی رزمایش در حال تردد بودند اخطار داده شد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگان‌ها و تمرینات پیش‌بینی شده از سلاح‌ها و مهمات جنگی استفاده می‌شود و انواع اژدرها و موشک‌هابه کار گرفته می‌شود. بنابراین طبق عرف بین‌المللی نیروی دریایی باید محدوده تمرینات را پاکسازی کرده تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاضر در منطقه رزمایش نشود و انواع اژدرها و موشک‌هابه کار گرفته می‌شود.

وی افزود: بامداد امروز هواپیماهای گشت دریایی و ناوشکن البرز تذکراتی درباره‌ی خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله‌ی ایمن، از محدوده پرتاب موشک‌ها و اژدرهای رسمی نداجا را اعلام کردند و بلافاصله پس از تذکرات داده شده ناو آمریکایی و یگان پروازی همراه آن با فاصله گرفتن از محدوده رزمایش نسبت به اجرای مقررات و عرف بین‌المللی قوانین دریایی اقدام کردند. امنیت کلیه شناورهای حاضر در منطقه مورد توجه نیروی دریایی ارتش است و با لحاظ این اصل از ورود هرگونه شناور نظامی، تجاری و نفتکش به محدوده برگزاری رزمایش ممانعت جدی خواهد شد.

ناوشکن البرز به کدام ناو آمریکایی اخطار داد؟

 خبرگزاری فارس نیز در همین‌باره نوشته است: یگان‌های نداجا به رزمناو یو‌.اس.اس مونتری با شماره بدنه CG61 اخطار داده است. این رزمناو با 173 متر طول و 16.8 متر عرض دارد و بیشینه سرعت 32.5 گره دریایی (60 کیلومتر در ساعت) از جمله شناورهای کلاس «تایکاندروگا» آمریکاست که مجهز به موشک‌های کروز هستند.


این کلاس از ناوهای آمریکا می‌توانند موشک‌های «تاما هاوک» و «استاندارد» را برای مقابله با اهداف مسافت بلند شلیک کنند. همچنین این ناوها با حمل بالگرد و همچنین سامانه‌های راداری خود، قادر به انجام مأموریت ضد زیردریایی هستند.این رزمناو آمریکایی با اخطار ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «البرز» با شماره بدنه 72 مجبور به دور شده از محل رزمایش نیروی دریایی ارتش شده است.در روزهای گذشته، نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز به این شناور آمریکایی اخطار داده بود.

به گزارش آفتاب، اخیرا نیز نیروهای سپاه، 2 شناور رزمی آمریکایی را در خلیج فارس توقیف و 10 تفنگدار آمریکایی را بازداشت کرده بودند که بعد از ساعاتی آزاد شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
مظفرخان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
54
40
خداییش دم ارتش و سپاه گرم بله اینه ...
رضا
|
-
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
4
9
دم ایران گرم با نیروی دلاورش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
4
6
به خود بالیدیم که ایرانی هستیم .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین