کد خبر: ۳۴۵۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

افول آزادی؛ در کجای‌جهان فساد و نقض حقوق‌بشر بیشتری رخ می‌دهد؟

یک گروه آمریکایی اعلام کرد، بیش از یک سوم جمعیت جهان معادل 2.6 میلیارد نفر در کشورها و مناطقی زندگی‌ می‌کنند که در آنها سرکوبگری، فساد و نقض حقوق بشر رخ می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه اورشلیم پست، این گروه فعال آمریکایی موسوم به "خانه آزادی" همچنین مدعی شد که بدترین شرایط در کشورهای سوریه، تبت و سومالی وجود دارد.

گروه خانه آزادی مستقر در واشنگتن در گزارش سالانه خود درباره سال 2015 نوشت: سال 2015 که آکنده از مهاجرت دسته جمعی، سرکوب مخالفان و بیگانه ستیزی و حملات تروریستی بود دهمین سال متوالی بود که آزادی‌های جهانی افول یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش نوشته شده است: در سراسر جهان 86 کشور و منطقه به عنوان آزاد و بر اساس آزادی‌های مدنی و حقوق سیاسی طبقه بندی شده و 50 منطقه نیز به عنوان غیر آزاد و 59 منطقه نیز به عنوان تا حدی آزاد تعیین شده‌اند.

بر طبق این گزارش بخش عمده کشورهای غیرآزاد مربوط به خاورمیانه و شمال آفریقا هستند و در این مناطق 85 درصد از جمعیت با سرکوبگری زندگی می کنند. در عین حال در مناطق جنوب صحرای آفریقا نیز 20 حکومت در رده غیرآزاد قرار گرفته اند و در منطقه اوراسیا نیز هیچ منطقه‌ای به عنوان آزاد در نظر گرفته نشده است.

این گزارش به رغم آن که آمریکا را برخوردار از آزادی طبقه بندی کرده اما گفته که روند آزادی در این کشور رو به افول است و در این خصوص به افزایش آزار دهنده نقش پولهای خصوصی در کمپین‌های انتخاباتی، عدم باز بودن دولت، بن بستهای قانونگذاری، تبعیض نژادی و نظام دادگستری و کیفری ناکار آمد اشاره کرده است.

بر طبق این گزارش، در سال 2015 آزادی در 72 کشور افول یافته که بیشترین میزان افول آزادی در روندی است که از 10 سال پیش آغاز شده.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین