کد خبر: ۳۴۵۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کنفرانس مشترک رئیس جمهوری ایران و فرانسه در پاریس

روحانی: خواهان حل تنش با عربستان هستیم

رییس جمهوری گفت: ایران و فرانسه در زمینه یافتن ریشه‌های تروریسم و مبارزه با آن نقطه‌نظرات مشترکی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در کنفرانس مشترک با فرانسوا اولاند رییس‌جمهوری فرانسه گفت: مسائل منطقه برای دو طرف حائز اهمیت است، علاقه‌مند هستیم لبنان همه ارکانش فعال باشد و از ثبات و امنیت و ثبات بیشتر برخوردار باشد و لبنان دوست دو طرفه ما است.

وی یادآور شد: سوریه برای ما بسیار اهمیت دارد مردم سوریه آواره و بخش بزرگی از این کشور ویران شده و همه وظیفه داریم به مردم سوریه کمک کنیم. 

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد: باید کمک کنیم مردم برای آینده کشورشان در فضایی مناسب تصمیم‌گیری کنند. وحدت و انسجام عراق برای همه ما مهم است و در سوریه و عراق باید با تروریسم مبارزه کرد و از این دو ملت در مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت کنیم. 

به گفته روحانی، ثبات منطقه برای ما مهم است و علاقه‌مند هستیم اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره حل شود. 

وی ادامه داد: مهمترین مسئله دو طرف در مبارزه با حشونت و افراطی‌گری و تروریسم بود و دو کشور باید در این دو زمینه فعال باشیم و با ریشه‌های تروریسم مبارزه کرده و ثبات و امنیت را برگردانیم.

روحانی گفت: مسئله حقوق بشر برای ما بسیار اهمیت دارد و می‌خواهیم مردم از جمله مهاجرین و ساکنان یک کشور از حقوق شهروندی مساوی بهره‌مند باشند، و همه جا باید ریشه‌های تروریسم را بیابیم و در این زمینه بین ایران و فرانسه اتفاق‌نظر وجود دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین