کد خبر: ۳۴۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

در دهمین روز جشنواره‌ی تئاتر فجر چه خبر است؟

«حسن کچل» علی حاتمی و «هملت» شکسپیر به همراه 21 نمایش ایرانی و خارجی دیگر، 10 بهمن ماه و در دهمین روز جشنواره‌ی تئاتر فجر روی صحنه‌ می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز : بخش «نمایش‌های صحنه‌ای»

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا،«هملت» سومین و آخرین اجرای خود در جشنواره‌ی فجر را ساعت 19 در تالار وحدت روی صحنه می‌برد. توماس اوسترمایر کارگردان آلمانی، این نمایشنامه شکسپیر را در 120 دقیقه اجرا می‌کند.

تالار اصلی تئاترشهر به مدت 120 دقیقه میزبان «بازار عاشقان» است، این نمایش به نویسندگی محمد ابراهیمیان و کارگردانی هادی مرزبان ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

نمایش «در خواب دیگران» نوشته و کار نادر برهانی‌مرند نیز به مدت 90 دقیقه در تالار «چهارسو»ی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود، این نمایش در دو سانس 18و30 دقیقه و 20و30دقیقه به صحنه می‌رود.

«وانیک» در دو سانس 17و30دقیقه و 19و30دقیقه در تالار قشقایی اجرا می‌شود. این نمایش 70 دقیقه‌ای نوشته‌ی واسلاو هاول است که سهراب سلیمی آن را کارگردانی می‌کند.

تالار «سایه‌»ی مجموعه تئاترشهر نیز ساعت 17 و 19 شاهد «برف نیمه مرداد» است. این نمایش به نویسندگی امیررضا طلاچیان و کارگردانی عاطفه تهرانی به مدت 50 دقیقه به صحنه می‌رود.

تماشاخانه‌ی «سنگلج» فردا میزبان نمایش «دو روی روایت نادری» نوشته‌ی خیرالله تقیانی‌پور و کار جواد نوری‌ است. اجرای اول این نمایش ساعت 16و30 دقیقه و اجرای دوم آن ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

«حسن کچل» ساعت 17 و 19 به تالار هنر می‌رود. این نمایش 95 دقیقه‌ای نوشته‌ی مرحوم علی حاتمی‌ است و منصور جهانبخش از مشهد آن را کارگردانی می‌کند.

تئاتر مولوی در دو سانس 17 و 19و30دقیقه «آخرین انار دنیا» را به صحنه می‌برد، این نمایش 120 دقیقه‌ای نوشته و کار ابراهیم پشت‌کوهی از بندرعباس است.

«خانه‌ای در آسیا» که از اسپانیا در این جشنواره شرکت کرده است به مدت 70 دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود. این نمایش به نویسندگی سرانو پالاسیوس دوردال و کارگردانی آگروپاسیون سنور سرانو در دو سانس 18 و 20و30دقیقه به صحنه می‌رود.

«نسل آخر» نوشته‌ی فرزانه سهیلی به کارگردانی مشترک سمانه زندی‌نژاد و فرزانه سهیلی است که فردا در تالار استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود، این نمایش 60 دقیقه‌ای در دو سانس 18 و 20و45دقیقه اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «B5-6» نوشته‌ی امین نوروزی و کارگردانی فرزام رنجبر به مدت60 دقیقه در دو سانس 17 و 19 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، روز شنبه تالار فردوسی و تماشاخانه سرو اجرایی در قالب جشنواره تئاتر فجر ندارند.

بخش «به علاوه تئاتر فجر»

«مراسم قطع دست در اسپوکن» نوشته‌ی مارتین مک‌دونا به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد دو اجرا در ساعت‌های 18 و 20و30 دقیقه در تماشاخانه ارغنون دارد.

«جنی» به نویسندگی فرشاد جعفری و کارگردانی بهنام احمدی فردا در دو سانس 18 و 20 در تماشاخانه‌ی «دا» روی صحنه‌ می‌رود.

«سوءتفاهم» نوشته‌ی آلبر کامو به کارگردانی محمدمهدی شاهی در ساعت‌های 18 و 20 در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه‌ی «سه‌نقطه» اجرا می‌شود.

نمایش «مورچه‌ها» نوشته‌ی مشترک احسان عزتی و علی علوی با کارگردانی علی علوی ساعت 20 در سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه‌ی «سه‌نقطه» اجرا می‌شود.

«خونه ما» به نویسندگی و کارگردانی سمن قناد در دو ساعت 18 و 20 در تماشاخانه «استاد مشایخی» به صحنه می‌رود.

نمایش «با ریتم برف‌پاک‌کن» نوشته و کار میلاد اخگر نیز ساعت 19 در تماشاخانه «موج‌نو» اجرا می‌شود.

تئاتر «باران» و «تئاتر آفتاب» در دهمین روز از جشنواره اجرایی ندارند.

بخش «نمایش‌های خیابانی و محیطی»

«پسماندگان» نوشته وکار کیوان نخعی ساعت 16، «داهول» نوشته و کار علی قاضی ساعت 16و30دقیقه، «پروانگی» نوشته و کار حامد زارعان ساعت 17 و «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد (2)» نوشته وکار امیرحسین شفیعی ساعت 18 در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شوند.

خانه‌ی هنرمندان ایران ساعت 17 میزبان نمایش «مهاجران سینه سرخ زریبار» به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد رادمنش است.

نمایش «ژست» نوشته‌ی کاوه مهدوی به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی ساعت 17 در محوطه برج میلاد اجرا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین