کد خبر: ۳۴۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

حمایت بان‌کی‌مون از مردم فلسطین: به "پیام‌آور" شلیک‌نکن؛ اسرائیل!

دبیرکل سازمان ملل در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمزسیاست‌های شهرک سازی اسرائیل را بی‌حرمتی به مردم فلسطین دانسته و بار دیگر از سیاست‌های این رژیم درباره شهرک سازی‌ها انتقاد کرد و انتقاد اسرائیل از این انتقادها را توجیه ناپذیر دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
 بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل در مطلبی در نیویورک تایمز با عنوان "به پیام آور تیراندازی نکن، اسرائیل" بار دیگر بر اظهارات پیشین خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره انتقاد از شهرک‌سازی‌های اسرائیل تاکید کرده و این روند را بی‌حرمتی به مردم فلسطین دانست.

به گزارش آفتاب، وی در ادامه مطلب خود آورده است:‌ این در ذات بشر است که مقابل اشغالگری بایستد. من خواستار توقف شهرک سازی‌ها هستم که البته اکثر جامعه بین‌الملل آن را غیرقانونی می‌داند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: انتقاد از سازمان ملل یا من توجیه ناپذیر است به ویژه زمانیکه مساله درباره موضوعی چون شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی باشد. من همواره مدافع موجودیت اسرائیل بوده‌ام اما زمانیکه مساله درباره اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و جامعه بین‌الملل باشد، این عبارت را باید به کار برد؛ وضعیت موجود توجیه ناپذیر است. نگه داشتن تعدادی از مردم در وضعیت اشغال شده، باعث تضعیف امنیت و آینده اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود.

انتقاد دبیرکل سازمان ملل در حالی مطرح شده که اسرائیل ساخت 150 شهرک جدید را در کرانه باختری تایید کرده است.

وی در این مطلب در روزنامه نیویورک تایمز همچنین آورده است که ماه گذشته میلادی اسرائیل 149 هکتار از اراضی کرانه باختری را "زمین‌های دولتی" اعلام کرد که برای شهرک سازی‌های بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین