کد خبر: ۳۴۸۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵

بان کی مون : آدم ربایی و قاچاق مهاجران بزرگترین نگرانی جهان است

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به 60 میلیون نفر آواره در سراسر جهان و موج مهاجرت های گسترده بخاطر نا امنی ها گفت که گسترش آدم ربایی و قاچاق مهاجران بزرگترین نگرانی جهان امروز بوده و مبارزه با آن در گرو اقدامات متحد و منسجم جهانی است.
آفتاب‌‌نیوز : بان کی من روز سه شنبه در نشست عالی کشور های جهان که تحت عنوان 'هماهنگی های نیرومند برای مقابله با قاچاق انسانی و ریشه کن کردن بردگی مدرن 'که در کشور بلاروس برگزار شد، افزود ، هم اکنون بیش از 60 میلیون نفر از ساکنان مناطق جنگ زده و نا آرام جهان سرزمین های خود را به امید یافتن نقاط امن تر ترک کرده و در جهان آواره شده اند.

وی افزود که فرار و مهاجرت این مردم بخاطرنا امنی های گسترده در جهان علاوه بر این که روزانه موجب مرگ بسیاری از آن ها در دریا ها می شود، زمینه مساعدی برای بزهکاران فراهم کرده و هزاران نفر از این آوارگان به کار های خلاف وادار شده و یا به بردگی کشانده می شوند.
دبیر کل سازمان ملل یاد آور شد که در ادامه موج اخیر مهاجرت به کشور های اروپایی بر اساس گزارش 'اوروپل' یا پلیس کشور های اتحادیه اروپا 10هز ار کودک در جریان مهاجرت به این کشور ها ناپدید شده اند و هم اکنون هزاران کودک در آمریکای مرکزی قربانی آدم ربایی ، استعمار و سوء استفاده قرار می گیرند.

بان کی مون با بیان این که در شرایط متلاطم کنونی هیچ منطقه ای از جهان امن نیست ،گفت که سازمان ملل تا کنون قربانیانی از 124 کشور جهان را شناسایی کرده است.
وی با تاکید بر این که ترویج حقوق انسان ها محور اصلی رویکرد ها و سیاست های این نهاد بین المللی است، از کشور های جهان خواست تا با محترم شمردن و اجرای کامل کنوانسیون های سازمان ملل در رابطه با جرائم سازمان یافته بین المللی، علیه تبعیض علیه زنان، رعایت کنوانسیون حقوق کودکان و اجرای پروتکل های بین المللی اقدام کنند.

وی با اشاره به نشستی که قرار است در سپتامبر سال جاری به منظور رسیدگی به جابجایی های گسترده پناهندگان و مهاجران ، در مقر سازمان ملل برگزار شود، خواستار حمایت همه جانبه کشور ها از صندوق کمک به قربانیان قاچاق انسانی برای مقابله با اشکال بردگی و همکاری های مشترک در جهت جلوگیری از ایجاد اماکن امن برای عاملان این گونه جنایت ها شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین