کد خبر: ۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۷
محسن رهامي:

حضور هاشمي در عرصه انتخابات بهترين گزينه است

آفتاب‌‌نیوز : رهامي در پاسخ به پرسش مبني بر تعداد کانديداها در جناح اصولگرا گفت: "اصولاً تعدد کانديداها امري منفي و مذموم نيست. اتفاقاً تعدد کانديدا در هر انتخاباتي، فضا را پرشور مي کند. اما کانديدا هاي زيادي که از طرف اصولگرايان مطرح شده است، مي تواند گوياي اين واقعيت باشد که آنها در حال سنجش اوضاع هستند. وي با اشاره به اينکه اصولگرايان در گزينه هاي مطرح شده، فاقد کانديدايي با شخصيت کاريزماتيک هستند، افزود: آنها تمام نيروهاي خود را به عرصه فرستاده اند، تا روي يکي از آنها اجماع کنند. بويژه اينکه هم اکنون آنها در دو گرايش جريان سنتي و محافظه کار و جريان آبادگران در درون خود در حال مبارزه اند و هنوز به وفاق لازم نرسيده اند."
عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاهها از احتمال عدم مشارکت گسترده مردم در اين دوره از انتخابات خبر داد و با بيان اينکه چهره هاي اصلاح طلب حاضر نيز، چندان محبوبيتي ندارند گفت: "طبق انتخابات گذشته شورا اسلامي شهر و روستا و مجلس و برخوردهاي تند و تيز شوراي نگهبان، حضور نيروهاي اصلاح طلب در اين دوره، داراي شرايط متعددي است. انتخابات مجلس هفتم نشان داد که حتي دولت، در حمايت از همفکران خود ناتوان است. به همين دليل نوعي بي اعتمادي و بي توجهي در مردم نسبت به اصلاح طلبان ايجاد شده است. در اين دوره از انتخابات، همان نيروهاي اصلاح طلب پا به عرصه گذاشته اند. اصلاح طلبان دولتي که اتفاقاً امتحان پس داده اند. کانديداهاي اصلاح طلبان همان چهره هاي ناموفق و ناکارمدند."
رهامي با اشاره به عدم اعتماد جوانان و جامعه به چهره هاي اصلاح طلب، کانديداهاي منسب به اين جناح را داراي اقبال عمومي چنداني ندانست و گفت: "اگر اصلاح طلبان توجه خود را به نيروهاي خوب متمرکز مي کردند، شايد مردم استقبال بيشتري از آنها مي کردند. با کانديداهاي موجود، جناح اصلاح طلب چندان توفيقي نخواهد داشت."
وکيل دانشجويان در حادثه کوي دانشگاه با اشاره به آمدن مهندس موسوي، از فراهم آوردن زمينه لازم براي حضور مهندس موسوي توسط اصلاح طلبان، به عنوان يکي از گزينه هاي مناسب ياد کرد و گفت: "شايد در آن صورت اصلاح طلبان مي توانستند موفقيت بيشتري داشته باشند."
محسن رهامي، زمينه را براي حضور هاشمي مناسب دانست و گفت: "هاشمي سياستمدار کار کشته اي است. شايد او خيلي نمي خواهد در فضاي موجود ريسک کند. او در حال سنجيدن وضعيت موجود است. وي گفت: شايد بيشترين دغدغه هاشمي، مشارکت مردمي است. اگر نظرسنجي ها، حمايت بالاي 50% مردم از او را نشان دهد، احتمال حضور ايشان در انتخابات بسيار زياد است. چنانچه مشارکت مردمي به وقوع بپيوندند، نتيجه آراء به نفع ايشان است."
اين استاد دانشگاه به بهتر بودن شرايط هاشمي نسبت به ساير کانديداها اشاره کرد و بيان داشت: "هاشمي نيازي به تبليغات ندارد. شايد به همين دليل است که چندان عجله اي براي تصميم گيري ندارد. او چهره اي شناخته شده اي اسـت. مسلماً گذشت زمان بـه ضرر هاشمي نيست. او مي تواند تا آخرين لحظه براي دستيابي به هدفش منتظر بماند. با آمدن هاشمي به عرصه انتخابات اتفاقات زيادي خواهد افتاد. چه بسا بسياري از کانديداهاي موجود، با حضور ايشان وارد عرصه نشوند، همانگونه که آقاي ولايتي اعلام کرده هاشمي داراي شخصيتي کاريزماتيک و ويژه است. مسلماً او شخصيت خود را در يک فعاليت چند ماه ژورناليستي بدست نياورده. شخصيت آقاي هاشمي در طول سالهاي مبارزه با رژيم سابق و در جريان انقلاب همواره ثابت و قابل تکيه بود."
محسن رهامي به آرائي که بعد از ريزش از سبد اصلاح طلبان و حتي اصولگرايان به نفع هاشمي تغيير خواهد کرد اشاره کرد و گفت: "اگر ايشان تصميم جدي براي حضور بگيرند، مسلماً بدنه جامعه نيز برخورد جدي تري با اين موضوع خواهد شد. طبيعتاً نظرسنجي ها پايگاه موقتي براي تصميم گيري هست و نتيجه کلي، زماني مشخص مي شود که بدنه اصلي جامعه به انتخابات، روي خوش نشان دهند."
عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها با اعلام اين مطلب که اصولگرايان معتقدند که اگر هاشمي بيايد، رأي آنها کمتر خواهد شد، افزود: "نيروهاي معتدل و ميانه رو جامعه و افرادي که دلخوشي چنداني از جريان اصلاح طلب و اصولگرا ندارند و بويژه بروکرات ها، از جمله نيروهايي هستند که به حمايت از هاشمي در انتخابات آينده خواهند پرداخت."
محسن رهامي اين دوره از انتخابات رياست جمهوري را بدليل نداشتن چهره هاي شاخص و کارآمد را به شرط نيامدن هاشمي فاقد اجماع عمومي دانست و پيش بيني کرد: در چنين شرايطي مشارکت مردم اندک خواهد بود. او با اعلام اين مطلب گفت: "حضور نيروهايي چون هاشمي در انتخابات، علاوه بر مشارکت گسترده مردم، مي تواند، آينده نظام را تا حدودي روشنتر کند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین