کد خبر: ۳۴۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

سقوط شاخص بورس لندن

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن و سایر بورس های اروپایی در ابتدای معاملات روز پنجشنبه، همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، سقوط کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در صبح روز پنجشنبه با کاهشی 2.42 درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 135 واحد کاهش، به 5 هزار 537 واحد رسید که پایین ترین حد از جولای سال 2012 میلادی بشمار می آید.

علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی و نیز بورس های آسیایی ازجمله بورس توکیو کاهش داشته اند.

شاخص سهام در بازارهای بورس فرانکفورت و پاریس نیز صبح روز پنجشنبه به ترتیب 3.2 و 3.9 درصد کاهش داشتند.

تحلیل گران سقوط بازارهای بورس اروپایی در ارتباط با اظهارات نگران کننده روز چهارشنبه گذشته 'جانت یلن' رییس بانک مرکزی آمریکا ( بانک فدرال رزرو ) در مورد وضعیت بازار مالی جهانی و نیز تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی آمریکا، عنوان کرده اند.

هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در معاملات در صبح روز پنجشنبه در بازار لندن با 45 سنت کاهش به 30.39دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز پنجشنبه با 69 سنت کاهش ، به 26.76دلار رسید.

به گزارش ایرنا، تحلیل گران ازجمله علل سقوط جدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی را ناشی از عدم توازن میان عرضه و تقاضا و نیز کاهش آهنگ رشد اقتصادی در کشورهایی چون چین و یا افت نسبی فعالیت ها در اروپا عنوان کرده اند.

هر بشکه نفت خام دریای برنت که در ژوئن سال 2014 میلادی، در حدود 115 دلار به فروش می رسد در اوایل سال گذشته میلادی به حدود 60دلار و اوایل سال جاری میلادی به سطح 30 دلار رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین