کد خبر: ۳۴۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

راه‌کارهای نوبخت برای کاهش مشکلات جوانان و آسیب‌های اجتماعی/مردم يک روز وقت بگذارند، چهار سال راحت باشند

رييس انجمن اهداي عضو ايرانيان گفت: در حال حاضر كشور ما به مشكلات مهمي از جمله بيكاري ، فرار مغزها، معضلات زيست محيطي و امنيتي رو به رو است كه حل اين مشكلات نيازمند مجلسي با تدبير و مردمي خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دكتر علی نوبخت‌حقیقی- فوق تخصص نفرولوژی وفشار خون- با اعلام اين مطلب به شفاآنلاين گفت: طبق فرمايش امام راحل، مجلس در راس راه‌کارهای نوبخت برای کاهش مشکلات جوانان و آسیب‌های اجتماعی/مردم يک روز وقت بگذارند تا چهار سال راحت باشندامور است اما صاحبان اصلي اين مملكت مردم هستند كه قانون اساسي به آنها اجازه داده حق حاكميت داشته باشند و با حضور در پاي صندوق هاي راي افراد مورد اعتماد خود را انتخاب كنند.

به گزارش آفتاب، معاون اسبق درمان وزارت بهداشت افزود: انقلاب اسلامي با سه شعار اصلي و محوري استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي روي كار آمد كه به لطف خداوند مسوولان در امر پياده سازي جمهوري اسلامي بسيار موفق بودند‌. از آنجا كه مملكت ما در همه ي امور نيز توانسته استقلال خود را حفظ كند در اين زمينه مشكلي نداريم. اما بحث مهم آزادي است كه برخي از آن سوء استفاده و آن را به هرج و مرج تفسير مي كنند. حال آنکه در قانون اساسي بر آزادي تاكيد شده و اسلام نيز مكرر اشاره كرده است كه انسان آزاد آفريده شده و اجبار و اكراهي در كارش نيست.

به گفته نوبخت، يكي از مظاهر آزادي در هر كشوري به خصوص کشور ايران برگزاري انتخابات است. بديهي است كه يك سري ابزار براي اين انتخابات مورد نياز است. از جمله عدالت و رقابت كه بايد رعايت شود. همچنين احزاب و افراد با سلايق مختلف بايد بتوانند در انتخابات شركت كنند.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خاطر‌نشان کرد: امسال براي نخستين‌بار تعداد متقاضيان ثبت‌نام بسيار زياد بود و البته تعداد كساني هم كه تاييد‌صلاحيت نشدند نيز بالا بود هر چند اصل بر برائت انسان هاست مگر اينكه فرد به حكم قانون مشكل داشته باشد. اما در حال حاضر آنچه بسيار اهميت دارد حفظ حقوق ملت است كه در فصل سوم قانون اساسي اصول متعددي وجود دارد كه به حقوق مردم اشاره شده و مجلس هم بايد به آنها بپردازد‌.

دكتر نوبخت گفت: جامعه ي ما در حال حاضر دچار مشكل بيكاري است كه كه ام‌الفساد تلقي مي‌شود. افسردگي و اضطراب نیزجامعه را فرا گرفته است. ما مشكلات محيط زيستي داريم كه بسيار جدي است. از سوي ديگر فرار مغزها گريبان ما را گرفته كه سالها بعد ضرر آن را خواهيم ديد. رعايت‌نشدن حقوق زنان و جوانها، جايگاه نا مشخص احزاب و نشريات و خيلي مشكلات ديگر در جامعه نياز به ساماندهي دارد. از سوي ديگر ما در حال حاضر در يك موقعيت زماني خاصي قرار داريم كه مسايل امنيتي و سياسي در منطقه ما را تهديد مي كند و كوچكترين غفلت و عدم اتحاد ممكن است ما را چنان درگير كند كه ديگر نتوانيم خودمان را جمع كنيم.

دبیرمجمع انجمن های علمی ،پزشکی کشور اظهار داشت: افراد صالح بعد از انتخاب به عنوان نماينده و ورودشان به مجلس، آنچه كه بايد مد‌نظر قرار دهند اين است كه در عصر توسعه پايدار كه همه كشورها تلاش مي كنند به آن برسند ما كجا هستيم ومی خواهیم به كجا برسيم. 

فوق تخصص بیماری‌های کلیه اظهار داشت :در اينكه ما داراي يك تمدن غني ايراني اسلامي هستيم بحثي نيست اما بايد ببينيم ما چقدر لياقت داريم كه آن را توسعه دهيم و به دست نسل بعدي برسانيم‌. بنابراین حضور افراد متخصص و كارشناس در مجلس بسيار مهم است تا به نيازهاي روز كشور جامه ي عمل بپوشانيم‌. مجلس بعدي بايد يار و مددكار دولت باشد و با تشكيل جلسه‌هاي كارشناسي مشكلات را با همدلي و اتحاد رفع كند.

به گفته دكتر نوبخت، هر چهار سال يك بار به مردم فرصتي داده مي‌شود كه در تعيين سرنوشت خود و تصميم گيري مهم شركت كنند. از مردم مي‌خواهيم كه يك روز وقت بگذارند تا چهار سال راحت باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین