کد خبر: ۳۴۹۳۱۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
عضو مجلس خبرگان قانون اساسی:

فساد دوره احمدی‌نژاد بی‌سابقه بود اما مجلس فقط سکوت کرد/مصباح‌یزدی برای رای‌مردم ارزشی قائل نیست/انتقاد از جامعه‌مدرسین

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی می‌گوید، سابقه هاشمی از همه آقایان جامعه مدرسین بیشتر است. او فساد دولت احمدی‌نژاد را در کشور بی‌سابقه دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدکاظم اکرمی همچنین گفت: لاریجانی سعی کرده است میانه‌رو باشد و با تندروها همراهی نکند. لاریجانی با اعتدال حرکت کرده است و امیدوارم اگر به مجلس راه پیدا کرد این مسیر را ادامه دهد.

به گزارش آفتاب، سیدکاظم اکرمی، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی با اشاره به عملکرد مجلس نهم (مجلس فعالی) گفت: این مجلس به دلیل عملکردش در چهار سال گذشته نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی در مصاحبه با "عصر ایران" عنوان کرد: مجلس نهم در برابر تخلفاتی که در دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت ساکت بود یا بهتر بگویم منفعل بود. دوره احمدی‌نژاد از جهت فساد مالی پس از انقلاب در کشور بی‌سابقه بوده است اما مجلس در قبال این همه فساد سکوت کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم دیگر در مجلس آینده شاهد این رفتارها نباشیم. البته متاسفانه شاهد هسیتم که بسیاری از چهره‌های اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب حذف شده‌اند و اصول‌گرایان که من آنها را محافظه‌کار می‌نامم، در صحنه حضور دارند.

رئیس سابق دانشگاه تربیت معلم در مورد عملکرد لاریجانی به عنوان رئیس مجلس نهم گفت: او نمره قابل قبولی می‌گیرد. لاریجانی سعی کرده است میانه‌رو باشد و با تندروها همراهی نکند. لاریجانی با اعتدال حرکت کرده است و امیدوارم اگر به مجلس راه پیدا کرد، این مسیر را ادامه دهد.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی در مورد دلیل قرار نگرفتن نام هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه مدرسین برای انتخابات مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: هاشمی و جامعه مدرسین هم اختلاف فکری دارند و هم اختلاف سیاسی. هاشمی در سال‌های اخیر به ویژه بعد از سال 88 متوجه شد که به بخش اعظمی از خواسته‌های مردم توجه نمی‌شود و به همین دلیل سعی کرد به این خواسته‌ها توجه کند.

وی ادامه داد: این رفتار جامعه مدرسین درست بر خلاف وحدت ملی است. سابقه هاشمی رفسنجانی در انقلاب از همه این آقایان بیشتر است. بنده شاهد هستم که هاشمی چه زحماتی برای انقلاب کشیده است. او در جنگ حاضر بوده و امام بیشترین توجه را به او داشته است. این رفتار جامعه مدرسین اثر نامطلوبی بر جامعه و به ویژه جوانان دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: من با مردم ارتباط دارم و می‌بینم می‌گویند اینها که هاشمی را با آن سابقه قبول ندارند، چگونه به ما می‌گویند با هم مهربان باشیم و وحدت کنیم. بعد از سال‌ها پاپ و رهبر کلیسای ارتدوکس با هم دیدار کردند آن گاه ما با هم این همه اختلاف داریم.

سیدکاظم اکرمی ادامه داد: توجه امروز هاشمی به جمهوریت نظام درست همان نگاه امام خمینی است. از آن سو آیت‌الله مصباح یزدی درست مخالف این نظر را دارد و برای رای مردم ارزشی قائل نیست. نگاه مصباح یزدی به رای مردم درست مخالف نظر امام و رهبری است. رهبر انقلاب فرمودند که امام خمینی جمهوریت را به عنوان زینت مطرح نکرده بود بلکه به رای مردم اعتقاد داشت.

عضو مجلس "خبرگان قانون اساسی" گفت: به نظر می‌رسد جامعه مدرسین از بین تفکر هاشمی و مصباح، رای به تفکر مصباح یزدی داده‌اند. ایشان مدعی است که در زمان انقلاب دو یا سه اعلامیه را امضا کرده است ولی نکته‌ای که من شنیده‌ام و به یاد دارم این ماجراست که در آخرین نیمه شعبان قبل از انقلاب امام فرمودند که جشن نگیرید اما مصباح یزدی جشن گرفت و با امام خمینی همراهی نکرد البته باید بگویم ایشان از نظر علمی و فلسفی جایگاه ارزنده‌ای در کشور دارند.مشکلاتی را که ما در جامعه حس می‌کنیم متاسفانه به دلیل محافظه‌کاری حس نمی‌کنند و اگر هم حس کنند به سادگی از روی آن عبور می‌کنند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که رفتار این آقایان باعث شده است نسل جوان از آنها فاصله بگیرد خاطرنشان کرد: امثال بنده که در انقلاب بودیم، از رفتارها رنج می‌کشیم. ما برای چه اهدافی از امام پیروی کردیم و امروز چه اهدافی در کشور دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که من قبل از انقلاب با قم سروکار داشتم سه نفر را به عنوان نماینده امام و روحانی انقلابی می‌شناختیم. آیات منتظری، مشکینی و ربانی شیرازی نماینده تفکر امام در قم بودند. مصباح یزدی به عنوان یک روحانی انقلابی در قم آن زمان معروف نبود و سابقه‌ مبارزه نداشتند.

اکرمی در پایان خاطرنشان کرد: ما بیش از هر چیز به وحدت نیاز داریم. همه کسانی که مسئولیت دارند باید به وحدت ملی کمک کنند و کاری کنند که قانون در کشور حرف اول و آخر را بزند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
3
104
اگر اقایان اصول گرا دقت کنند می دانند که احمدی نژاد یک اصول گرای اتشین بود و همه اقایان او را حمایت کردند و بر تمام ندانم کاریها و حیف ومیل کردن بیت المال و فساد افرادی که دو و بر او بودند چشم و گوش خود را بستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
اشتباه نکن دوست عزیز
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
17
جوانان خودشون گواهند چه کسی به امام نزدیکتراست....
کلات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
4
9
چندین بار گفتم...

اینکه بعداز اتمام مسئولیتها موارد تخلف گفته میشه ، حالت جک گفتن داره.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
12
در حال حاضر حرف حق جایگاهی ندارد این را خواجه حافظ شیراز هم میداند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
3
واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
نفوذی مخرب در بعد از انقلاب شخص دولت نهم و دهم وحامیان او بودند که مملکت را نابود کردند والآن مدعی هستند اما مردم دیگه از اینها خسته شدند ودر 7 اسفند نشان خواهند داد ... تا مردم روز خوش را ببینند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین