کد خبر: ۳۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴

اعطای وام ازدواج 50 میلیون تومانی به دانشجویان برتر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعطای وام ازدواج 50 میلیون تومانی به دانشجویان برتر در جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن قاضی‌زاده هاشمی دوشنبه شب در آیین پایانی هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: وام 50 میلیون تومانی به شرطی به دانشجویان برتر این جشنواره اعطا می‌شود که آنان پیش از پایان تحصیلات ازدواج کنند.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار دانشجو در این جشنواره شرکت کردند، افزود: هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور بسیار پرنشاط برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید بخش عمده توجه دانشگاه‌های کشور از جنس مسائل فرهنگی باشد، ادامه داد: آنچه باید به آن توجه داشته باشیم، پس از توکل به خدا، راستی، درستی، نیک‌پنداری، عشق به مردم و توجه به مشکلات آنان است.

در این آیین استاندار فارس نیز گفت: در کشوری مانند ایران با میراث غنی فرهنگی توجه به هنر و ادب و خلاقیت به‌عنوان محور توسعه قلمداد می‌شود.

سید محمدعلی افشانی افزود: استان فارس که با داشته‌های فرهنگی در جهان معرفی می‌شود، در زمینه‌های مختلف سرآمد است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم میراث فرهنگی عظیمی که به ما رسیده به‌صورت ایرانی در حال تکمیل است، یادآور شد: توسعه پایدار فقط با توسعه فرهنگی امکان‌پذیر است.

افشانی با بیان اینکه توسعه فرهنگی زمانی پایدار است که پاسخگوی نیازهای امروز باشد به شرطی که منافع نسل آینده را نیز تضمین کند و به آن صدمه نزند، افزود: این امر زمانی تحقق می‌یابد که توسعه فرهنگی اتفاق بیفتد.

به گزارش فارس، در این آیین همچنین از محمدعلی بهمنی شاعری که به‌عنوان دبیر بخش شعر جشنواره حضور داشت، با نمایش کلیپی تجلیل شد.

در آیین پایانی هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور همچنین یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی و محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور داشتند و در حاشیه آن از رضا اسماعیلی کارمند ارشد وزارت بهداشت که داوری جشنواره را بر عهده داشت، به سبب بازنشستگی توسط وزیر بهداشت تقدیر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین